A veterán pilóta a bokszkiállása után tért vissza a pályára, de a pillanatok alatt elharapózó tűz miatt a bokszutca kijáratánál már félre kellett húzódnia, mert az R31-est elborították a bal oldaldobozból előtörő lángok. A Renault idén egy különleges, előre kivezetett kipufogómegoldással állt elő, a tűz onnan indult, de a csapatnál hangsúlyozzák, hogy ez nem rendszerszintű probléma.
„Rossz nap volt ez. Nick nagyon rosszul rajtolt a vizes körülmények között. A második kiállásánál gond volt az egyik kerékanyával, ezért az autó sokáig állt magas fordulaton pörgő motorral. Túlmelegedett, ez okozta a tüzet. Bár nagyon látványos volt, igazából csak a kasznti egy kis része égett a baloldali dobozon” – mondta a Alan Permane, a csapat vezető versenymérnöke.
A csapatfőnök, Eric Boullier szintén igyekezett kisebbíteni a tűz jelentőségét:
„A motor magas fordulat mellett fújta a kipufogógázt, a megoldásunkat pedig nem erre terveztük, túlmelegedett, belobbant. Az előre kivezetett kipufogót guruló autóhoz terveztük, nem állóhoz. De a mostani probléma egész más volt, mint a múltkori, akkor a kipufogó repedt meg és az oldaldobozba fújta be a gázt, szóval teljesen más volt, tényleg.”
A csapat azt nem tisztázta, hogy mi okozta az oltás megkezdésekor történt kisebb robbanást, de szakértők szerint a motor pneumatikáját működtető nitrogéntartály adhatta meg magát, amikor a felhevült túlnyomásos tartály hirtelen a jóval hűvösebb oltóanyaggal érintkezett.
Heidfeld barcelonai tűzesete