A Magyar Nagydíj idei futamának kezdetére időzített újdonság célja a turizmus és a sport közötti kapcsolat erősítése, illetve Magyarország hírnevének továbbvitele. A nemzeti színű szív mellé festett „visit – hungary.com” feliratot az elkövetkező napokban 170 ország közel egymilliárd polgára láthatja majd a tévéközvetítéseknek köszönhetően – mondta egyebek mellett Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Hozzátette: a világ legnagyobb sporteseményén történő „imázsépítés” bevett gyakorlat másutt is, ezt a lehetőséget nálunk sem szabad veszni hagyni.
A versenypálya második kanyarjában javában készülő „festmény” mellett tartott sajtótájékoztatón Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a mai világban a hagyományos reklámok mellett újfajta módszerekre is szükség van. Ezek közé a módszerek közé tartoznak a jelentősebb sporteseményeken történő bemutatkozások, ezért is kötöttek együttműködési megállapodást a Hungaroring Zrt.-vel – hívta fel a figyelmet.
Mint mondta, a mogyoródi pálya első és második kanyarjába felfestett nagyméretű logón kívül más módon is igyekeznek megnyerni hazánknak, illetve a turizmus céljainak a futamokat látogatókat. Több tízezer prospektust osztanak ki, s kérdőíveket is kitöltetnek majd – sorolta.
Arra a kérdésre, hogy mennyibe kerül a piros-fehér-zöld vonalakkal keretezett szívet és a „visit – hungary.com” feliratot tartalmazó logók (két darab, egyenként több mint 250 négyzetméteres kép) felfestése, Gyulay Zsolt azt válaszolta: sikerült „ügyesen” megállapodni.
Bánki Erik, az Országgyűlés sport és turizmus bizottságának elnöke a sajtótájékoztatón történelmi pillanatnak nevezte a mostani megállapodást, melyet a Forma 1-es futamok elmúlt 25 évében senkinek sem sikerült még tető alá hoznia. Megfogalmazása szerint a turizmus és a sport minél több eseményen való együttes „megjelenése” eltökélt célja a kormánynak hazánk jó hírének öregbítése érdekében.