A márciusban bemutatott vázlatok után a BMW most életnagyságban leplezte le jövőautóit. Az i3 és i8 nemcsak egy új sorozat a BMW háza táján, de egy új korszak modelljei, a villanyautózás hirnökei, igaz mindkettő működhet benzinnel is.
Az i3 a jövő városi autója az i8 pedig egy sportkocsi, ám az azonos színek és nagyon hasonló formák alkalmazásával a tervezők elérték, hogy ne legyen kérdéses, testvérek. Az i8 nem meglepetés, hiszen a 2009 őszenén bemutatott Vision EfficientDynamics továbbfejlesztett változata, mind küllemében, mind technikailag. Az i3 nagyobb durranás.
Ami közös bennünk az új LifeDrive néven futó felépítés, amely teljesen elkülönítve kezeli az utas és csomagteret, a jármű mozgatásához szükséges rendszerektől. Értelemszerűen a Life az embereknek szánt részt, a Drive pedig a gépeké. Azért, hogy az autók könnyűek legyenek a BMW alumínium és szénszál-erősítésű műanyagból alkotja meg a Life részt. Az i3 1250, az i8 1480 kilót nyom. Utóbbi így, több mint 200 kilóval könnyebb, mint a jelenlegi Hatos sorozat legkönnyebb modellje.
Az i3 3845 mm hosszú, amivel rövidebb az Audi A1-nél, tengelytávolsága 2570, ami jó stabilitást ígér. Csomagtartója 200 literes, az i8 csak 150 liternyi csomagot vihet.
Mindkét járgány négyüléses (i8 2+2) és egyiknél sem alkalmaztak B oszlopot, így téve könnyebbé a hátsó ülésre való beszállást. Az ajtómegoldásaik sem hagyományosak, az i3-ban egymással szemben, az i8-ban felfelé nyílnak az utastér ajtói. A belsőt a modern, a luxus és high-tech szavak jellemzik leginkább.
Az i3 tisztán elektromos, a hátsó kerekeket egy a hátsó tengely felett beépített 170 lóerős villanymotor pörgeti. Álló helyzetből 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára és képes 150 km/órás maximális sebességre. Hétköznapi használat mellett 130-160 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Normál 230V-os csatlakozóról 6 óra alatt töltődik fel száz százalékosan a folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátor, gyorstöltővel 1 óra kell a 80%-os állapothoz.
Ha valaki nem elégszik meg az i3-as elektromos teljesítményével az autó elérhető lesz hatótávolság-növelő belsőégésű motorral kiegészítve is. Erről azonban egyelőre nem közölt további részleteket a bajor gyár.
Benzines motor viszont mindenképpen lesz az i8-ban, amely konnektorról tölthető hibrid-hajtást rejt. A hátsókerekeket hajtó 1,5 literes turbófeltöltős motor 220 lóerős és 300 Nm nyomatékot nyújt, ehhez adódik hozzá az első kerekekre dolgozó villanymotor 130 LE teljesítménye és 250 Nm nyomatéka. A tehát 350 lóerős sportkocsi képes 4,6 másodperc alatt százra gyorsulni, amikor mindkét motor dolgozik. Végsebessége 250 km/óra.
Az i8 csak villanymotorral nagyjából 35 kilométert tud megtenni, telepei kevesebb, mint két óra alatt feltölthetők. Képes csak első-, csak hátsó- vagy összkerékhajtással is működni. Átlagfogyasztását 2,7 literre ígéri a BMW.
A BMW i3-at Lipcsében gyártja majd az i8 sportkocsival együtt. Két év múlva, azaz 2013-ban kerül a piacra a BMW első elektromos szériaautója és nem sokkal ezután, várhatóan még 2014-ben bemutatkozik a hibrid sportautó.