Ross Brawn csapatfőnök ennek ellenére látja a fejlődés jeleit.
„Minden egyes verseny után elvégzünk egy analízist, és általában apró lépésekben, de közelítünk az élmezőnyhöz. Nyilván nem olyan mértékben, mint szeretnénk, hiszen a fronton eszement versenyfutás zajlik, de azért megpróbálunk lépést tartani velük” – jelentette ki Brawn az Autosportnak.
„Az úgynevezett normalizált köridőket nézve – amikor figyelembe vesszük a gumik állapotát, az üzemanyag mennyiségét és mindenféle egyebet – viszont csökkentettük a lemaradásunkat, de még nem eléggé.”
Brawn azt is elismerte, hogy bizonyos dolgokat másképp csinálna, ha az elejéről kezdhetné a szezont, főleg az alvázvégződés területén.
„Nagyjából hat hónapos lemaradásban vagyunk. Ha most lenne hat hónapunk az autó fejlesztésére, sokkal jobban állnánk. Van néhány dolog, amit másképpen csinálnánk. A kipufogó-rávezetéses diffúzort, vagy a kipufogó körüli technológiákat nem vetettük be elég korán, és néhány változtatással próbáltunk meg optimalizálni az autó teljesítményén. Ezekre nem lett volna szükség, ha az eredeti megoldások elkészültek volna” – jelentette ki Brawn.
A csapatvezető szerint a Mercedes addig fog terjeszkedni, új munkaerőt felvenni, ameddig az F1-es csapatok által elfogadott forráskorlátozási megállapodás (RRA) engedi.
„Ahhoz, hogy új embereket tudjunk felvenni, előbb ki kell alakítani a megfelelő infrastruktúrát. Bob Bell csatlakozása [idén áprilisban, technikai igazgatóként – a szerk.] például nagy előrelépést jelentett” – hozta fel védekezésül Brawn. „Ugyanakkor más csapatok kénytelenek elbocsátani embereket, mert még így is felülmúlják az RRA által engedélyezett létszámkeretet. Ez azt jelenti, hogy 2011-ben a nagyobb csapatok még mindig előnyben vannak, mert lefelé építkezhetnek.”