J.A.: Szerintem kihoztam a maximumot a kocsiból és magamból, ráadásul sikerült gumit is spórolnom. Az autóm beállítása nagyon hatékony lehet. A többiek háromszor, négyszer is kereket cserélhetnek, mi viszont lehet, hogy csak kétszer fogunk kiállni.
Két évvel ezelőtt itt, a Hungaroringen mutatkoztál be a Forma-1-ben. Megtaláltad a helyedet a Toro Rossónál, ez a megfelelő csapat a számodra?
J.A.: Teljesen. Versenyről versenyre fejlődünk, én is, mint versenyző és a csapat is, egyre jobban dolgozom együtt a mérnökökkel. Nagyon hálás vagyok a csapatnak, hogy megbíztak bennem és F1-es autóba ültettek 2009-ben. De a többiek sem ülnek hátra tett kézzel, ezért nagyon nehéz látványosan előrelépni.
Nyár elején még azt csiripelték a verebek, hogy az eredménytelenséged miatt meg vannak számlálva a napjaid az STR-nél. Hogyan sikerült fordítani?
J.A.: Megváltoztattuk az autó alapbeállítását.
Ez tényleg ennyire egyszerű lenne?
J.A.: Igen.
De mégis, új versenymérnököt kaptál?
J.A.: Nem. Továbbra is Andrea Landival dolgozom együtt, akiben vakon megbízom. Az év elején használt beállítások egyszerűen nem passzoltak a vezetési stílusomhoz, ezért nem tudtam megszokni a Pirelli gumikat. A csapattársam rendszeresen gyorsabb volt nálam, egészen a Kanadai Nagydíjig. a megnézzük a vb-tabellát, addig nulla pontom volt, azóta viszont kilenc pontot szereztem és megelőztem (Sébastien) Buemit és (Sergio) Perezt is.
Jól tudom, hogy Silverstone-ban még fogadtál is Helmut Markóval, a Red Bull pilóta-tanácsadójával, hogy pontot fogsz szerezni?
J.A.: Igen, és nyertem! Az a helyzet, hogy megígértem dr. Markónak, hogy a nyereménypénzemből kap egy ládával a kedvenc spanyol borából. De nem akarom elkapkodni, hátha elfelejti…
Amikor bemutatkoztál az F1-ben, kiskanállal kellett kiszedni a 70 körös Magyar Nagydíj után. Most fogod bírni a versenyt?
J.A.: Semmi gondom nem lesz. Futok, focizom, fizikailag jó kondícióban vagyok. Nagyon érdekes versenyre számítok, a stratégia révén okozhatunk egy kis meglepetést.