A 20 éves miskolci versenyző jól kezdte a péntek reggeli első szabadedzést, de Luciano Bacheta fejreállással végződött balesete miatt csak öt kört tudott megtenni az edzés félbeszakítása előtt. Tamás ezután nem tudta felvenni az élmezőny ritmusát, ráadásul gyorsan elkopott a bal első gumija, így a 25. helyen zárta a reggeli etapot.
A délutáni szabadedzésen Tomi a harmadik körétől kezdett igazán jól menni, a 4. körében azonban az első szektor végén fulladni kezdett a motor, amely a balos kanyarokban folyamatosan le akart állni. A Tech1 Racing szerelői közel tíz percig próbálták helyrehozni a technikai problémát, de Tamás ezek után is érezte, hogy erőtlen a motor, ezért idejekorán befejezte a szabadedzést.
Nem is annyira az igazán jó köridők hiányától, mint a pályán tölthető idő elvesztésétől tartott, és félelmei az időmérő edzésen sajnos beigazolódtak. Finn csapattársa, Aaro Vainio a Hungaroring két leggyorsabb kanyarjában a 4-esben (Mansell) és a 11-esben (Alesi) négytizedet adott Tominak, ami végül a 18. rajtkockát eredményezte a magyar számára.
Szombat reggel hűvös, szeles de száraz időben rajtolt az első GP3-as futam a Hungaroringen. Tamás slickgumijai a rajtnál kicsit túlforogtak, ezért veszített két helyet, de pályaismeretét kihasználva az első és második kanyarban visszaszerezte a pozíciókat, sőt, az első kör végén már 13. volt a Tech1 magyarja. Utolérte és megelőzte svájci Amberget, majd két körrel a leintés előtt a Fülöp-szigeteki Stockingert is, így a körülményekhez képest jól, tizenegyedikként zárta az első futamot.
„Egy közepes versenyen vagyok túl. A lehetőségeket nagyjából kihasználtam. Sajnálom, hogy nem volt lehetőségem hamarabb előrébb jutni, mert akkor az első bollyal tudtam volna menni” – nyilatkozta Tomi a futam után.
Vasárnap reggel hűvös, esős, kellemetlen idő fogadta a GP3 mezőnyét. Kiss Pál Tamás egyik riválisa, Alexander Sims büntetése miatt egy hellyel előrébbről, a 10. helyről várhatta a rajtot. A csapat döntése alapján magas guminyomással vágtak neki a versenynek, de két kör után Tomi hiába melegítette tovább az abroncsokat, nem lehetett tartani a tempót. A Dallara erősen csúszkált a kanyarokban, és a két biztonsági autós fázis sem segített abban, hogy KPT ideálisan fel tudja melegíteni a gumikat a mindössze 17 fokos aszfalton.
Tamás a hajrában együtt autózott Vainióval és a másik finnel, Lainéval a 11. helyen. Egymás mögött sorjáztak át a sikánon, amikor Cordeiro hátulról belement a magyar autójába és kiforgatta azt. Az ütközés következtében összetört a hátsó szárny és a futómű is megsérült, így a magyar versenyző csak a 21. helyen ért célba.
„Tévedés, hogy kicsúsztam volna, egész egyszerűen kilöktek. Megint nem találtuk meg a megfelelő beállításokat, az időmérőn is nagyon sokat kell még dolgozni. Sajnálom, hogy akárcsak Silverstone-ban, itt is pechesen sikerült a hétvége. Köszönöm mindenkinek, hogy szurkoltak nekem kint a Hungaroringen és a tévé előtt!” – mondta a verseny után Tamás.
Ahogy az F1-ben, most a GP3-ban is nyári szünet következik, a sorozat augusztus végén folytatódik a belgiumi Spában.