A brit Cosworth 2010-ben három év kihagyás után tért vissza az F1-be, hogy négy csapatnak – a három újoncnak és a Williamsnek – szállítson motorokat. A patinás gyártó kliensei sem tavaly, sem idén nem remekeltek, a Lotus már tavaly év végén, a Williams pedig 2011 után búcsút is int a cégnek, mindkét csapat a Renault-t preferálja.

A sikertelenség ellenére a gyártó igazgatója, Mark Gallagher szerint a termékük önmagában semmivel sem rosszabb, mint a Renault, a Mercedes vagy a Ferrari motorja, futamokat is nyerhetne.

„Nincs sok különbség a teljesítményt tekintve a Forma-1 jelenlegi négy motorgyártója között. Mindig odafigyelünk a csapataink visszajelzéseire és keressük a módját, hogy versenyről versenyre optimalizáljuk a motorjaink teljesítményét. A Cosworth motorja megbízható és összességében nagyon jól teljesít, meggyőződésem, hogy a megfelelő autóban futamokat is nyerhet.”

„Továbbra is keményen dolgozunk a három csapattal és keressük a további fejlődés lehetőségét. Hiszek benne, hogy a Virgin és a HRT is előrébb lép 2012-ben.”

A jövőre is maradó Virginnek és HRT-nek van is hova fejlődnie, hiszen tavaly a bajnokság utolsó két helyén végeztek és idén is hasonló sors várhat rájuk, de Gallagher szerint biztatóak a jelek, a Cosworth nem marad örökre a vesztesek motorszállítója.
 
„Marussia Virgin Racing nemrég nagy bejelentéseket tett, többek között a McLarennel kötött együttműködéséről, amely mutatja, hogy tényleg előrébb akarnak jutni a mezőnyben, a HRT-nek pedig új tulajdonosai vannak, amely erősíti az F1-projektjük kilátásait. Idén mindkét csapat fejlődött és keményen küzdenek, hogy közelebb kerüljenek a középmezőnyhöz. A maga részéről a Cosworth is keményen dolgozik, hogy megfelelően támogassa mindkét csapatot és komoly részt vállaljon a fejlődésükben.”