Két napja számoltunk be azokról a kémfotókról, amelyek egy furcsa Audi-modellt ábrázoltak. A német gyár most közleményben tudatta, hogy a járgány nem más, mint a Frankfurti Autószalonra készült tanulmány.
Nevéhez hűen az Audi urban concept azt kívánja megmutatni, miként képzeli a német gyár a városi közlekedést a jövőben. Míg a Daimler és a BMW elektromos robogókban gondolkodik, az Audi továbbra is marad a zárt karosszériánál és a négy keréknél. A kocsiba a vadászrepülőgépekhez hasonló módon, a tető elcsúsztatásával lehet bejutni.
Utasból azonban ez sem tud többet szállítani, mint a robogók, hiszen az Audi gépe is 1+1 személyes, a vezető mellett, nála kissé hátrébb ülhet az utas. Mindez azért furcsa, mert a járgány 3,2 méter hosszú, azaz 20 centivel hosszabb, mint a Toyota iQ, amely viszont 3+1 személyes.
Persze mindent megtesznek az alacsony fogyasztásért, ezért a komplett utascella szénszálas műanyagból készült, míg a jármű mozgatásáról két elektromos motor gondoskodik, amihez lítium-ion akkumulátorok tárolják az energiát.
Persze valószínűleg az Audi urban concept is csak a fejlődési szakasz elején jár, és ahogy a Volkswagen egyliteres autója, két-három koncepció után közelebb kerül a hagyományos formákhoz és az e-tron néven megjelenik.