Az Amerikai Nagydíj 2012-ben tér vissza a Forma-1-es versenynaptárba a texasi Austin mellett épülő vadonatúj pályán. A versenyt a jelenlegi állás szerint az idény végén, a szezonzáró Brazil Nagydíjat megelőzően tartják, de a Red Bull már ezen a hétvégén igyekszik élesztgetni az F1-lázat Texasban.
A címvédő csapat szombaton Austin belvárosában tart utcai bemutatót, a bikás autóval a korábbi versenyző, ma a BBC szakkommentátoraként dolgozó David Coulthard szórakoztatja majd a helyieket, ha az állami közbiztonsági hivatal jóváhagyását adja.
„Nagyon izgalmas, hogy a bajnoki címvédő és jelenlegi éllovas csapat igyekszik Austint népszerűsíteni a rajongói körében. Az eseményt közvetlenül a Red Bull promóciós csapat szervezi, amely már korábban is jó néhány hasonló, világszínvonalú rendezvényt hozott tető alá” – mondta a Circuit of the Americas, azaz az austini pálya alelnöke, Bruce Knox.
Az austinba készülő Coulthard egyébként pár napja épp az épülő, szokás szerint az F1 „udvari tervezője”, Hermann Tilke keze alól kikerülő pályáról beszélt, a skót reméli, hogy az új helyszín jobb lesz, mint a német mérnök elmúlt években bemutatkozott se íze, se bűze sablonpályái.
„Ő maga is egy túraautó-versenyző, versenyzett már a Nürburgringen is, szóval azt gondolná az ember, hogy valaki olyan, mint Hermann, aki már körbement a világ egyik legnehezebb és legijesztőbb pályáján, képes lenne valami izgalmasabbal előállni!” – monda az egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-versenyző.
„Törökországban eltalálta a 8-as kanyart, hepehupás, több csúcspontú, ha az elsőt elrontja valaki, vissza kell venni és időt veszít. Malajzia volt az első pályája, ott is vannak gyors, nagy ívű kanyarok. Előzések és gyors kanyarok kellenek. A gyors kanyarokat élvezik legjobban a pilóták, és ha ők pozitívan beszélnek ezekről, akkor a nézők is pozitívan tekintenek rájuk és látni akarják. Igazi pilótapályára van szükség. Ha az megvan, az emberek is beszélni fognak róla és el is akarnak menni, hogy maguk is lássák” – vélekedett a skót veterán.