Jarno Trullit tavaly azért szerződtette a Team Lotus, hogy tapasztalatánál fogva segítsen az új F1-es kocsi fejlesztésében. A zöld-sárgák 2011-re azt tűzték maguk elé, hogy utolérjék a középmezőnyt, ám ez számos technikai probléma miatt nem sikerült, ami letörte a 37 éves olasz harci kedvét.

A Lotus T128-nak a szezon első felében folyamatosan hidraulikai gondjai voltak, Trulli kieséseinek túlnyomó részét az elromlott kormányzservo okozta.

„Silverstone volt a mélypont, ott teljesen elvesztem. Beültem az autóba, de nem tudtam, hol vannak a határai, azt se tudtam, hol vagyok. Megpróbáltam érezni az autót, de semmilyen visszajelzést nem kaptam. Nem uraltam az autómat, és ilyenkor felmerül az emberben a kérdés: ‘Ez miattam van?’. Ilyenkor rengeteg kérdés jön a felszínre” – mondta Jarno.

A Lotus ezért tartalékpilótáját, Karun Chandhokot ültette be Trulli helyére a Német Nagydíjra, miközben nagy erőkkel dolgoztak az új kormányszervón, ami a Hungaroringre készült el.

„A csapat jó munkát végzett az új kormáényszervóval, már sokkal jobb visszajelzéseket kapok. Még mindig van mit javítani rajta, de érzésre rendben van. Idén először valóban együtt tudtam dolgozni az autóval, sok változtatást hajtottam végre rajta, mert tisztán láttam, mire van szükségem. Korábban csak utas voltam a saját autómban, most viszont teljesen másképpen vezetem, mint azelőtt. Remélem, ez segít visszaszerezni az önbizalmamat” – meséli a Magyar Nagydíjon szerzett tapasztalatait Trulli.

Az olasz utalt arra, hogy a Team Lotus hamarosan bejelenti, kikkel folytatja 2012-ben.

„Nem pánikolok a jövőmet illetően, mivel először is gyorsnak kell lennem, másodszor pedig motiváltnak. Most már minden sokkal jobb, újra látom a célokat magam előtt. A következő hetekben számíthatunk valamilyen bejelentésre (a pilótákat illetően), de nem izgulok. Addig is a munkámra akarok koncentrálni, hogy az eredményeimmel segítsem a csapatot. Élvezni akarom, amit csinálok, mert sokáig nem igazán tudtam élvezni.”