A Renault Sport idén három istállót, a Red Bullt, a Lotus Renault GP-t és a Team Lotust látja el motorokkal. Jövőre egy negyedik csapattal, a Williamsszel bővül a franciák partneri köre, amire a Renault joggal büszke.

„Nagyon örülünk, hogy a Williams is a partnerünk lesz jövőre, régebben nagyon sikeresek voltunk együtt. Az elmúlt években többször is kapcsolatba léptünk velük. Szeretnénk megismételni a régi sikereket, de reálisan kell néznünk a helyzetet. A jövő sikereiért keményen meg kell dolgoznunk. A mi feladatunk az, hogy versenyképes motorokkal lássuk el a Williamst, hogy megadjuk nekik a lehetőséget arra, hogy egy szinttel feljebb lépjenek” – mondta Rob White az ESPN holnapjának.

A Renault-nak idén még nem volt látványos motorhibája. Ez alapján kijelenthetjük, hogy a franciák nemcsak az egyik leggyorsabb, de az egyik legmegbízhatóbb V8-ast is kínálják az F1-ben.

„Jó érzés tudni, hogy a problémáink bagatellnek tűnnek a külső szemlélők számára. Egyik legfontosabb célunk az abszolút megbízhatóság elérése, ami zéró meghibásodást jelent. Emellett, hogy versenyképesek maradjunk és teljesen kielégítsük a vásárlóink igényeit, nagyon magas szintű szolgáltatást kell nyújtanunk. Rengeteg munkát igényel az embereink részéről és komoly elismerés a Renault-nak, hogy ez eddig sikerült” – emelte ki az angol szakember.

Három év múlva jönnek az 1,6 literes V6 turbók, amelyek a mostani nyolchengereseket váltják majd fel. Rob White szerint ez komoly feladatot jelent a Renault számára is.

„Nem is egyszerűen motorokról, inkább erőcsomagokról van itt szó. Alap az 1,6 literes, V6-os motor, amelyhez nagyobb KERS-csomag, új erőátviteli rendszer és a bokszutcában elektromos hajtás társul. Ez utóbbi mindenki számára ismeretlen terület. Az biztos, hogy a 2014-ben érkező erőcsomagok összetettebb szerkezetek lesznek, ami minden gyártó számára nagyobb kihívást jelent.”

Jacques Villeneuve, Williams-Renault, 1997
Heinz-Harald Frentzen, Jacques Villeneuve, Renault V10 (1997)

Heinz-Harald Frentzen, Jacques Villeneuve, Renault V10 (1997)

Heinz-Harald Frentzen, Jacques Villeneuve, Renault V10 (1997)


Sokan, sokfélét mondtak már az új motorok hangjáról. Rob White szerint jól hallható lesz a különbség a mostani és az új erőforrás hangja között, de V6 turbók fognak szégyent vallani.

„Amikor jó húsz évvel ezelőtt a másik irányba váltottunk, turbókról szívómotorokra, ott is volt egy hangzásbeli különbség, de mindannyian megszoktuk. A turbótöltő bevezetése és a motor fordulatszámának csökkentése [15000/percre, a jelenlegi 18000/percről] alacsonyabb zajt eredményez. Ugyanakkor fontos, hogy mindenki megértse: ezek speciális hajtóművek lesznek, amelyek nagyon hangosak és ennek köszönhetően sikeresek is lesznek.”