Voltak, akik azt mondták, Vettel nem tudja elviselni a nyomást, ha szorongatott helyzetbe kerül, csapatfőnöke, Christian Horner azonban ez nem igaz.
„Nagyon is impresszív, ha nyomás alatt tartják, eddig egyszer sem okozott csalódást számomra a nehéz helyzetekben. Monacóban remek példát mutatott arra, hogyan tudja maga mögött tartani két ellenfelét is olyan (kopott) gumikon, amelyekről sosem gondoltuk volna, hogy ennyit lehet rajtuk menni” – mondja Horner.
„Barcelonában nagyon precíze helyezkedett az autóval, éppen úgy, hogy maga mögött tudja tartani (Lewis) Hamiltont. Néha a kvalifikáción azt gondoltam: ‘na, most minden elveszett’, de Seb mindig hozta az eredményeket, szinte elnyeli a nyomást.”
Vettel Sanghajban és Montrealban az utolsó körökben veszítette el a győzelmet (Kínában Hamilton McLarenje sokkal frissebb gumikon ment, míg Kanadában Jenson Button elől menekült, amikor egy víztócsára hajtva kisodródott egy kanyarban). A Nürburgringen és a Hungaroringen Vettel a nedves felfestésre hajtva csúszott ki a pályáról, értékes helyezéseket veszítve.
Horner szerint ezek a vereségek nem vezetői hibák, hanem a támadó számára kedvezőbb technikai feltételek miatt következtek be. „Németországban még így is negyedik lett, ami eddig a legrosszabb eredménye – ha megnézzük a riválisai mérlegét, ők sokkal rosszabbul állnak. Sebastiannak hat győzelme, négy második és egy negyedik helye van, ami nem egy rossz statisztika, ráadásul még háromszor nyerhetett volna.”
Vettelt a Hungaroringen már arról faggatták az újságírók, hogy 85 pontos előnye birtokában (csapattársához, Mark Webberhez képest) kevesebb kockáztatással, óvatosabban fog-e versenyezni, mint eddig. A német azonban továbbra is teljes gőzzel akar támadni.
„Így megy neki minden egyes nagydíjnak, tudja, hogy támadnia kell. Még mindig éhes a győzelmekre. Ugyanakkor van annyira intelligens, hogy tudja, ha nem tud nyerni, be kell húznia az értékes pontokat. Az agya úgy van beállítva, hogy minden futamot meg akar nyerni” – dicséri pilótáját a Red Bull csapatfőnöke.