Vezetéstechnika

Az autózás igazi tyúk vagy tojás kérdése jön. Az alap, az Alfa kérdés. Ahol minden autós vita kezdődött. Hol hajtson az ideális autó? Elöl, vagy hátul? Talán nincs is helyes válasz, mindenkinek a saját maga szabta igények mentén kell mérlegelnie, az előnyöket és hátrányokat.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr! Első kerék hajtású autót váltanék hátsó kerék hajtásúra. Vezetéstechnikailag milyen hátrányokra esetleg előnyökre számíthatok? Üdvözlettel: Keszthelyi László

Szakértőnk válasza

Kedves László !

Egy adminisztrációs hiba, és máris szabályt sértünk, még akkor is ha nem
Ahogy a Volvo is, mára már a legtöbb autógyártó lemondott a hátsókerék hajtásról

Ahogy a Volvo is, mára már a legtöbb autógyártó lemondott a hátsókerék hajtásról

Ahogy a Volvo is, mára már a legtöbb autógyártó lemondott a hátsókerék hajtásról


Amennyiben egy hátsókerekes autót hajt majd, azt érzékeli, hogy nincs a kormányon úgynevezett hajtási befolyás. Mivel hátul hajt, és elől csak kormányoz az autó viselkedése agilisabb, mint a fronthajtásúé. Induláskor a súlyátterhelődés miatt a hajtott hátsó kerekekre kerül a nagyobb súly, ami segíti a nyomaték átadást. Télen mindenképpen nehezebben kezelhető a történet, 4 téli gumit kötelező feltenni rá, ha szeretne vele közlekedni. A hátsó hajtás ellenére is , vélhetően az autónak arra lesz hajlama, ha szárazon besokal egy kanyarban, hogy az orrát tolja az autó, tehát alulkormányzott lesz.A gyárak jellemzően így hangolják az autókat. ( a vezess.hu régebben volt nálam egy 1 – es BMW – vel a pályán, az archívumban vélhetően talál erről egy összeállítást.) Csökkent tapadás mellett, tehát hóban, vagy jégen ez megváltozhat, és elképzelhető, hogy a fara fog kitörni, tehát túlkormányzott lesz. Kivédése gázelvétellel, és rákormányzással a kitörés irányába.

üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

Az internet nemzetköziségének hála, határon túli magyarok is igénybe veszik szakértőink szolgáltatásait. Mai példalevelünk írója három millióért keres mindenes négykerekűt, Marosvásárhelyről. Nem könnyű választani, ha barátok tömkelege, és a család is mást tanácsol. Kérdezőnknek egy kívánsága van, semmiképpen sem akar Daciába ülni…


Olvasónk kérdezi

Tiszteletem!

A dillema a regi -napok ota bongeszem a javaslatait megis segitsegert uvoltok.5.x fele evezek, ezentul szeretnek biztonsagosabban es gazdasagosabban is autozni.{3mill.ft.}inkabb max. 5000 Eurorol beszeljek ,ennyi ferne bele a vasarba.Daciaban ert utol az oregedes.[Loganrol ne haljak].25 km -rre van kis hazam ,a varostol- Marosvasarhelytol ahol lakom , meheszkedem – ez elegge fontos .Futtest es barmi szerelest-rendelest vallalok,tehat a szerszambol is van eleg.Van ket gyonyoru felnott lanyom.tobbnyire vagy elore lathatolag ujra a regi Daciara szorulok.

Lehet ésszerű választás a Dacia, de az ízlések és pofonok különbözőek

Lehet ésszerű választás a Dacia, de az ízlések és pofonok különbözőek

Lehet ésszerű választás a Dacia, de az ízlések és pofonok különbözőek


Jo a megerzese, a lanyok fogjak tobbet befolyasolni a fogyasztast meg a kiadasokat is. A kicsim VW 1.9 TDI Break mellett voksol,a picur imadja a Peuguot 307 feleket. Elszant,eros karakteru,jo ember barataim,tele tomik az okosabbik reszem Audi A4 1.9TDI Break-vagy VW 1.9TDI 130 lo mert jobb a kuplung.Stb.Huuuj…Teljes tisztelettel on irant irom ide le eszrevetelem, ami nem mas mint,hogy on nem hive sem a VW -nnek es ritkabban a dizelnek.Toyota Avensisbe menne-e LPG,es utanfuto?Vagy lenne-e okos megoldas mindenre.Mellekesen leirom,hogy sok sok fele autot vezettem,ami igazan tetszett az Seat volt,Cordoba de a belso kivitelezes gyenge,marmar kelet europai ,egy het alatt ketszer maradt a kezembe a belso ajto fogantyu letorve.A VW -el meg ugy vagyok mint Janos bacsi a bolond gombaval…No mit csajak ha szeretem?! Elnezest kivanok az ekezet hianyert.Tudniillik, a gepek Romanok..

Maradok embertarsi szeretettel.Koszonom a turelmet.

Szakértőnk válasza

Kedves Tibor!

5000 euró szép summa, ebből már lehet méretes és jó autókat találni. A Daciát akkor nem mondom, de nagyon racionális választás volna. Mivel én a sokat futott dízelekkel megeső drága javításokat és a mostani benzinárat is rosszul viselem, 220-250 000 (japánok estében a kiegészítő szelepolajozás miatt 270-280 ezer forintot) félretennék az LPG-gázszettre, és máris 210 Ft egy liter üzemanyag.

Nagy szerencse kell, hogy a 4000-5000 euró körüli dízelekkel jól járjon. Ha mégis dízel, akkor én szívódízelt vennék, az lassú, de tartós. Modern autók közül a Skoda Fabiában és az Octaviában van SDi, vagy a Citroen Xsarában is talál kimondottan nívós szívódízelt. A SEAT-ok közül az 1998 utáni Toledo lenne a befutó, de mivel az a Golf IV-re épül, egy váltóhiba ennél is adódhat, hiába szép autó.

Egy jó állapotú Opel Vectra, vagy Toyota Avensis lenne a jobb választás?

Egy jó állapotú Opel Vectra, vagy Toyota Avensis lenne a jobb választás?

4000 euróból szokás szerint vagy Opel Vectra B-t vennék, ha több helyre van szüksége, Zafira A-t. A Vectra elketyeg az 1,6-os motorral is, de jobb az 1,8-as. A japánok közül az Avensis valóban megéri az árát, de majdnem olyan nívós és hasonlóan megbízható autó a Nissan Primera P 11 (1996-2002), amely olcsóbb nála és ebből is van ötajtós illetve kombi.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

Nem jó érzés, ha leveszünk a jog, rendőrség, gyorshajtás bermuda háromszögében. Főleg, ha teljesen ártatlanok vagyunk, de mégis jönnek a kellemetlen tartalmú levelek.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Egy adminisztrációs hiba, és máris szabályt sértünk, még akkor is ha nem

Egy adminisztrációs hiba, és máris szabályt sértünk, még akkor is ha nem

Egy adminisztrációs hiba is elég lehet, hogy izguljunk a meg sem történt gyorshajtás miatt


Céges autót használok, alkalmazottként. A rendőrségtől adatbekérő lapot kaptunk, miszerint az M1-esen 100 km/órás sebesség helyett 102-vel(!!!!) hajtottam. Közigazgatási bírság ezért nyilván nem szabható ki, de lefolytatható-e utólag a rendőrség által a szabálysértési eljárás ha a helyszínen nem állítottak meg? Általánosságban ha 130 helyett mondjuk bemérnek valakit 145-el, és nem állítják meg a helyszínen, számíthat-e utólag szabálysértési eljárásra? Milyen pénzbeli, illetve büntetőpont szankciót lehet ilyen esetben alkalmazni a gyorshajtóval szemben?

Üdvözlettel: Imrei László

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Szabálysértési eljárás ilyenkor is kezdeményezhető. De. A mérési hibahatár ennél nagyobb, adminisztrációs hiba lehet. Válaszoljon a levélre mindenképp. Közeli hozzátartozóra is hivatkozhat bár szerintem ez ügyben még ez is felesleges.

Üdvözlettel: dr. Orgoványi Krisztián vedo.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!