Sir Frank Williams nagy idők tanúja a Forma-1-ben. Kicsiben kezdte, már csapatvezetőként élte át az első olajválságot, a Cosworth DFV V8-as motorokat, a turbókorszakot, a slickgumikat, majd a barázdált gumikat.
Negyedszázad alatt a Williams-istálló 126 pole pozíciót, 113 futamgyőzelmet és kilenc konstruktőr-világbajnoki címet szerzett, és Sir Frank még mindig itt van. Ha Mr. Williams valamire azt mondja, hogy jó, arra fogadni lehet, hogy úgy is van, és a gumigyártóként idén visszatért Pirelli munkájával nagyon elégedett.
„Ha figyelembe vesszük, hogy a Pirellinek azelőtt évekig semmiféle tapasztalata nem volt a Forma-1-ről, és azt, hogy milyen terhelésnek vannak kitéve a gumik az F1-ben, ahhoz képest egyetlen hibájukra sem emlékszem. Egyáltalán nem volt probléma a gumikkal idén. Olyan, mintha nem egy éve, hanem legalább 15 éve lennének itt. Ez egy rendkívüli műszaki teljesítmény” – véli Frank Williams.
Három év múlva új motorok érkeznek a száguldó cirkuszba, az 1,6 literes V6-os turbók váltják a most használt, 2,4 literes V8-asokat. „Tetszik a hathengeres turbók ötlete. Ezáltal a sport is fejlődik, a motorok pedig kisebbek és benzintakarékosabbak lesznek” – mondja a csapatfőnök.
Sir Frank Williams szerint ugyanakkor a nézők nagy részének teljesen mindegy, milyen motorok hajtják az F1-es autókat. „Úgy saccolom, hogy nagyjából a szurkolók 20 százalékát érdeklik az autósportban végrehajtott technikai változások. A rajongók többsége egyszerűen jó versenyeket akar látni, és ez az idén bevezetett változásoknak [DRS, KERS, új gumik – a szerk.] köszönhetően teljes joggal elvárható.”