1948 óta van piacon és továbbra is marad a Land Rover Defender. 2012-re új motor kerül a legendás terepjáróba. A korábbi 2,4 literes dízelmotort egy 2,2-es váltja, amelyet az Európai Unióban részecskeszűrővel is felszerelnek, így megfelel az EU5-ös normáknak is. Szén-dioxid-kibocsátása 266 g/km a 90-es modellnél, amely a Defender valaha készült legtisztább üzemű motorja.
Az új motor ugyanúgy 122 lóerő teljesítményt nyújt, mint elődje, és a maximális nyomatékuk is ugyanúgy 360 Nm. Ugyanakkor a kisebb üzemanyag-fogyasztás mellé jobb dinamikát kínál a 2012-es modell: a korábbi 130 km/órás végsebesség 145 km/órára növekedett, ami főként az átdolgozott hatfokozatú váltó érdeme.
Az új motorra már nem egyszerű műanyag takaró kerül, hanem spéci hangszigetelő burkolatot kap, így a Defender a korábbinál csendesebb is. Továbbra is háromféle hosszúsággal és többféle felépítménnyel készül, az évi 25 000 darabban még mindig elkelő modell.