Alig két hete számoltunk be arról a pletykáról, amely a Bentley szabadidő-autós terveiről szólt. A tervek valósággá válnak. A cég új vezetője Wolfgang Durheimer egy zártkörű vacsorán megerősítette, hogy szabadidő-autók gyártására készül a márka. A cégvezér azonban nemcsak ezt a titkot fedte fel, hanem, hogy dízel és hibrid motorok kerülnek a modellekbe a jövőben és a márka visszatér a versenypályákra is.

A Porsche már jobban függ a Cayenne-től
A Porsche már jobban függ a Cayenne-től

A Porsche már jobban függ a Cayenne-től

A Porsche már jobban függ a Cayenne-től


A brit CAR magazin megtudta, hogy új 4×4-es modellt BY736 kódnév alatt fejlesztik, ugyanarra a moduláris padlólemezre épül majd mint a következő generációs Audi Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne modellek. Az új szerkezet 200-400 kilóval teszi könnyebbé a jövőbeni szabadidő-autókat a jelenlegi változataiknál.

„Én a szabadidő-autók híve vagyok egyes piacokon” – mondta Durheimer, aki a Porsche kutatás-fejlesztési igazgatója volt és levezényelte a Porsche Cayenne bevezetését. „Ha a szabadidő-autóinkat a Continetal és a Mulsanne minőségében tudjuk árulni, akkor a kezünkben lehet a siker.Úgy vélem, hogy a Cayenne verziónk a legnagyobb darabszámban eladott modellünk lehet.”

Pontos tervszámokat nem árult el a cégvezető, de annyit közölt, hogy a Volkswagen célja, hogy évi 10 000 darabszám fölé kerüljön a Bentley eladása. Ugyanakkor Durheimer úgy vélekedett szerinte még évi 30 ezer sem értékelné le a márkát.

A közös padlólemez nyomás számos műszaki megoldás, akár 60-70 százalék azonos lehet, így a fékek, a kormánymű, a légszákok, a biztonsági övek, az elektromos rendszerek. Ám lehetőség van eltérő tengelytávolság, nyomtáv, karosszéria magasság, szélesség és természetesen külső és belső design kialakítására. A pletykák szerint a Bentley ötajtós, kupés formát tervez. Bár a Q7-esnél is nagyobb lehet az autó, maximum 5 ülés kerül bele, nem gondolkodnak hétszemélyes kialakításban.

Az alapmotor az új 4,0 lieteres V8-as turbós lehet, amely a 2012-es Continentalban mutatkozik be, de szinte bizonyos lesz V12-es benzines is. A dízelek számára valószínű az Audi V8 és V12-es blokkjainak használata, utóbbi 1000 Nm-s nyomaték illene is a Bentleyhez, miközben a hangszigetelésnek köszönhetően legfeljebb a tankolásnál tudná az ügyfél mi is repíti autóját.

A Bentley szabadidő-autó kifejlesztése nagyjából három évig tart, így 2014-nél előbb nem kerül piacra, aki ilyet szeretne legalább összespórolhatja a potom 60-70 milliós árat.