A Honda szeptemberben, a Frankfurti Autókiállításon mutatja be az új Civicet. Ehhez kapcsolódóan egy rövidfilm-sorozatot készített a márka, amelyben részletesen bemutatja a modell fejlesztését. Az az elsőben, a futóművet dicsérték, a mostani, második része az i-DTEC motorról és a Civic alacsony károsanyag-kibocsátását szolgáló technológiáról szól.

Formával csökkenti a fogyasztást az új Honda Civic 1
Formával csökkenti a fogyasztást az új Honda Civic 33


Mint kiderül a továbbfejlesztett, 2,2 literes i-DTEC erőforrás hatékonyságát az új Civic áramvonalas kialakítása is növeli, így a szén-dioxid-emisszió a 150 lóerős teljesítmény (350 Nm) ellenére 110 g/km. Ebből saját számításaink szerint 4,3 literes átlagfogyasztás következik, ami egy literrel kevesebb, mint a hasonló motorú előd modellé.  

A Honda szakemberei sok időt töltöttek a szélcsatorna-kísérletekkel, hogy csökkentsék az autó légellenállását, s hogy fokozzák stabilitását nagy sebesség mellett. A Honda közlése szerint a karosszéria aprólékos kidolgozásának köszönhetően kategóriája legáramvonalasabb autója született.

Természetesen a fogyasztás-csökkentésnél nem lehet kihagyni a motort sem, ezért az új blokkban úgy alakították ki az olaj áramlásának útját, hogy minimalizálják az áramlási ellenállást, az újonnan felhasznált anyagok révén pedig csökkentették a mozgó alkatrészek súrlódását. Minden manuális váltóművel szerelt modell start&stop rendszerrel készül, amely pl pirosnál állva leállítja a motort, így  5 százalékkal mérsékeli a CO2-kibocsátást.

A kifejezetten az európai piacra tervezett, kizárólag ötajtós, csapotthátú kivitelben készül. Az autó 2012 elején jelenik meg az európai márkakereskedésekben. Természetesen a dízel mellett benzines motorral is készül, kezdetben háromféle motor közül lehet választani.