Az autó hátsó tengelyére ható leszorítóerőt csökkentő DRS kapcsán már az év elején aggodalmakat fogalmaztak meg a pilóták, ugyanis attól tartanak, hogy a kiélezett, századokért folyó versenyben olyan helyeken is használni kényszerülnek majd a szárny nyitását, ahol az balesetveszélyt jelenthet, ilyen a padlógázon vett, lejtőből emelkedőbe váltó és több irányváltást is követelő spái Eau Rouge is.
Hivatalosan ugyan még nem jelzett semmit a szervezet, de a hírek szerint az FIA-nál fontolgatják, hogy a hétvégi Belga Nagydíjra DRS-korlátozást vezetnek be a kérdéses kanyarban, a témáról biztosan tárgyalnak majd a pilóták a versenyigazgató Charlie Whitinggal a szokásos csütörtöki eligazításon.
A vasárnapi verseny szempontjából a kérdés tárgytalan, az FIA a futamra az Eau Rouge után következő szakaszra, a Kemmel egyenesre jelöli ki a DRS-zónát, a rendszer a Les Combes kanyarkombináció féktávján zár majd.