A Forma-1-es csapatok az idei, a korábbi Bridgestone-oknál jobban kopó Pirelli-gumik megjelenése miatt az időmérőn, főleg a Q3-ban előszeretettel spórolnak az abroncsokkal, a hétvégére járó 11 – pontosabban a szombat-vasárnapra maradó 6 – szett száraz gumi közül igyekeznek minél több lágy garnitúrát érintetlenül hagyni.

A kvalifikáció izgalmait jelentősen csökkentő taktikázás nagyon nem tetszik a Pirellinek, korábban felvetették már a szabályváltoztatás lehetőségét, de a kiosztott 11 garnitúra számának 13-ra való növelése, sőt a speciális, időmérős gumik bevezetése is a lehetőségek között van.

A kvalifikációs abroncsokat a nyolcvanas években használták az F1-ben, a speciális, egyetlen körre kihegyezett abroncsok épp a Pirelli 1991-es kiszállása után tűntek el. Az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery azt mondja, hogy ha a csapatok egyetértenek, ők örömmel visszahoznák ezeket.

„Igen, (a kvalifikációs) trükközést meg kellene állítanunk. Felajánlottuk a csapatoknak az időmérős gumik ötletét, várjuk a visszajelzésüket. Ha ők nem akarják, mi sem erőltetjük. Lehet, hogy jövőre még túl nagy lépés lenne, túl nagy falat a csapatoknak, mi mindenesetre megtettük az ajánlatot” – magyarázta az angol, aki egy másik interjúban még jobban kibontotta a kérdést.

„Ha a sportág, a nézők úgy érzik, hogy ez izgalmasabb lenne az időmérős gumi, akkor miért ne? Akkor a kvalifikáció a végső erőpróbává válhatna, hiszen egyetlen gyors köre lenne mindenkinek. Több olyan pilótával is beszéltünk, akik egykor használtak ilyen gumikat, és azt kell mondanom, hogy egyhangúan azt állítják, imádták az ebben rejlő kihívást, azt, hogy el kellett csípni a pillanatot és nem volt szabad hibázni.”