A 2011-es Német-rali szombati programja
SS7 Hermeskell/Gusenburg 1. 11,37km
SS8 Bosenburg 1. 14,29km
SS9 Birkenfelder Land 1. 15,23km
SS10 Arena Panzerplatte 1. 34,18km
Szerviz Trier
SS11 Hermeskell/Gusenburg 2. 11,37km
SS12 Bosenburg 2. 14,29km
SS13 Birkenfelder Land 2. 15,23km
SS14 Arena Panzerplatte 2. 34,18km
Flexi Szerviz
Úgy vágott neki a rali-világbajnokság mezőnye a Német-rali szombatra rendelt 150,14 versenykilométerének, hogy a Citroën két autója küzdhetett az elsőségért. Sebastien Loeb 7,4 másodperc előnnyel kezdett Sebastien Ogier előtt. Ám ennél sokkal fontosabb fegyvere volt fiatal honfitársa ellen, a csapatutasítás. A Citroën kiadta nekik, hogy tartsák pozíciójukat, hozzák az első két helyet. (Idén eddig egyenlő volt a két pilóta a Citroënnél, vajon Loeb új, kétéves szerződésében No 1. státusz szerepel? )
Ogier nem is került csapattársa elé, bár azt nehéz lenne állítani, hogy teljesen visszafogta magát, a 11-es gyors után csupán 1,3 másodperc volt a hátránya. Ő és Loeb is keményen hajtottak. Utasítás ide vagy oda, Ogier végül mégis az élre került, miután Loeb autója defektet kapott. A Citroën DS3 lelapuló jobb első kereke pedig 1 perc 11,3 másodperces hátrányba hozta a hétszeres világbajnokot.
Loeb 2002 óta, amióta Német-rali a világbajnokságban szerepel, az összes itteni futamot megnyerte és nem veszített aszfalton 2006 óta. Most azonban megtörhet a rekord. Loeb nem tudta, hogy mi okozta a problémáját. „Azt gondolom talán az egyik egyenesben, ahol láttunk néhány követ az úton (ott szerezhettük). Lazán átfutottunk rajtuk, de mit tehetünk most már? „
A Citroënek mögött is zajlik a verseny. A MINI-t hajtó Dani Sordo már a harmadik helyért üldözte a fordos Mikko Hirvonent, ám az azonos tempónak köszönhetően megmaradt közöttük a nagyjából húsz másodperces különbség, egészen a 10. szakaszig, ahol a finn begyűjtött egy jobb hátsó defektet. Bár délután Hirvonen igyekezett ledolgozni az ott szerzett ötven másodpercet és visszaszerezni a harmadik helyet, de Sordo ezúttal is gyors volt. Így aztán a mindössze harmadik versenyét teljesítő MINI Countryman WRC a dobogón tanyázik.
„Azt hiszem, tudnánk még egy kicsit jobbak lenni, de nem sokkal” – utalt rá Sordo, hogy határon tolja az autónak. „Keményen kell hajtanunk, de az autó folyamatosan fejlődik.” Holnap izgalmas csata ígérkezik, Hirvonen fogadkozik, támadni akar.
Szintén előkelő a másik MINI-t hajtó, Kris Meeke ötödik helyezése. Az észak-ír pilótának az utolsó szakaszon volt egy kis kalandja, ahol megsérült a versenyautó hátsó futóműve, de jobban fáj az elveszített fél perc, mert így már nem a negyedik hely megszerzése lehet a célja, hanem az ötödik megőrzése. Az őt üldöző Petter Solberg már csak 9,1 másodpercre van.
A norvég a nap végén már nem is panaszkodott, pedig három defektje is volt, ami rengeteg időveszteséget okozott a saját csapatában versenyző pilótának. Annál inkább bosszús volt Dennis Kuipers, aki állítása szerint semmit nem talált el és az utolsó szakasz elején leengedett a kereke. A holland pilóta ezzel a tizenegyedik helyre csúszott vissza, átadva előkelő hetedik pozícióját Kimi Räikkönennek.
A volt Forma-1 világbajnok eddigi legjobb WRC-s eredménye idén egy hatodik hely, de ezzel a hetedikkel abszolút elégedetlen, mintha kiábrándult volna. „Talán jobb lett volna otthon maradni, mert a vezetésem nagyon rossz. Csináltam néhány buta hibát” – mondta a finn. „Remélhetőleg holnap jobban megy majd.”
Jari-Matti Latvalának a szombat sem jött össze Németországban. A Ford főtervezője, Christian Loriaux kiadta az utasítást: mindegy hol állnak összetettben, szakaszgyőzelmeket vár el, hogy megmutassák a Fiesta WRC versenyképes. Nem is volt gond az autóval, Jari-Matti Latvala ma is megnyerte az első szakaszt, majd 2.,3. időket repesztett, egészen a 13-as gyorsig, ahol túl mélyen vágott le egy kanyart, defektet kapott és a következő kanyarnál a fák között kötött ki. A csapat talán meg tudja javítani holnapra a kocsit és Latvala folytathatja a tesztelést, amit már ma is végzett, hogy a következő aszfaltos versenyen még gyorsabbak lehessenek.
A Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős a szenzációs harmadik helyre küzdötte fel magát a német futam második versenynapján a világbajnokságra nevezett S2000-es (SWRC) kategóriájában.
A csütörtöki teszt után bíztak benne, hogy dobogóra állhatnak. Az első nap után úgy gondolták, esélyük sincs rá, ugyanis túl gyorsan értek egy hajtűkanyarba és fennakadtak egy buckán. A magyar szurkolók tették vissza őket az útra, de négy és fél percet veszítettek. Ma viszont jól mentek
„Harmadikok vagyunk és ez nagy dolog – örvendezett Turán Frigyes a szervizparkba menet. „Pedig nem kockáztattunk, kilencven-kilencvenöt százalékon autóztunk, próbáltuk kímélni a Ford Fiestát. Az utolsó gyorsaságin elment a kormányszervó, ami nélkül elég szenvedős volt a harmincöt kilométer, de arra gondoltam, ha beledöglök is, ki kell bírnom, hiszen harmadikok vagyunk!”
A magyar párosnak ma volt egy kis kalandja is, amiről a navigátor Zsiros Gábor így mesélt: „Az egyik szakaszon az aszfaltról kellett leugratni a murvára, és egy kicsit elnéztük, úgyhogy két méter magasan szálltunk a kukoricás felett. De szerencsére más is járt már arra, így nem volt probléma. Földet értünk és mentünk tovább.”
A 2011-es Német rali állása (14/19 szakasz):
1. Sebastien Ogier Citroën DS3 WRC 2ó 44p 43.2mp
2. Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC +01p 11.3mp
3. Dani Sordo Mini John Cooper Works +02p 10.2mp
4. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC +02p 43.3mp
5. Kris Meeke Mini John Cooper Works +03p 33.2mp
6. Petter Solberg Citroën DS3 WRC +03p 42.3mp
7. Kimi Raikkonen Citroën DS3 WRC +05p 53.2mp
8. Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC +05p 59.4mp
9. Armindo Araujo Mini John Cooper Works +07p 51.6mp
10. Peter van Merksteijn Citroën DS3 WRC +08p 25.9mp
…
18. Ken Block Monster WRT Ford Fiesta RS WRC +16p 15.6mp
19. Jari-Matti Latvala Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +16p 15.8mp
SWRC
1. Ott Tanak Ford Fiesta S2000 2hrs 55p 27.6mp
2. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta S2000 +04p 18.9mp
3. Frigyes Turan Ford Fiesta S2000 +06p 44.4mp
A részletes eredményekért kattintson erre a linkre