Kaliforniában, a klasszikus és luxusautók kiállításán, a szupergazdagok gyűjtőhelyén, a Pebble Beach Concours d’Elegance-on bemutatkozott az új Lexus GS. Azonnal látható, hogy elődjével szemben sokkal merészebb külsőt kapott a kocsi. Már nem is ötajtós, hanem ebben a kategóriában sokkal inkább használatos lépcsőshátú forma vonzza a vevőket.

BMW-s az új Lexus GS 1
BMW-s az új Lexus GS 29


Igazából semmi meglepő nincs az autóban, hiszen nagyon hasonlít az áprilisban bemutatott LF-Gh tanulmányra, ugyanakkor a CT-200h jegyei is visszaköszönnek. Az orsó alakú hűtőrács alapvetően ütősnek állítja be a kocsit, de a LED-es nappali fénnyel szerelt fényszórók, a motorháztető hangsúlyos élei, a LED-es hátsó lámpák és a diffúzoros hátsó lökhárító is a sportosságot hangsúlyozza.

Minden bizonnyal ez is volt a formatervezők célja, hiszen a mérnökök a korábbinál sportosabb, izgalmasabb vezetési élményt nyújtó autót építettek. Ennek alapja az új futómű, a korábbinál elöl 40, hátul 50 milliméterrel szélesebb nyomtáv,a gyorsabban kapcsoló sebességváltó, az izgalmasabb motor- és kipufogóhang. Mindez biztosítja, hogy a GS ne sofőrös, hanem igazi vezetői autó legyen.

Azt egyelőre nem árulta el a Lexus, hogy a motorok mit tesznek hozzá a dinamikához, de azt igen, hogy készül 250-es (2,5 V6), 350-es (3,5 V6) benzines, 450h hibrid (3,5 V6 + elektromos) illetve igazán ütős F-Sport változat is.

Frissítés

Időközben megjelent az amerikai piacnak szánt sajtóközlemény is. Az ottani modellről a Lexus elárulta, hogy a 3,5-es motor 306 lóerős, amivel 5,7 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/óra (96 km/óra) sebességre. A motorhoz eco és sport módokkal is működő hatfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik.

BMW-s az új Lexus GS 30


Pontos részleteket az autó méreteiről sem tudunk, ugyanakkor közleményükben kifejtik, hogy úgy sikerült az utasteret és a csomagtartót tágasabbra (+25%) szabni, hogy eközben a külső méretek gyakorlatilag változatlanok. Ez fokozza az utasok kényelmét, csak úgy, mint a korábbinál jobb minőségű anyagok használata.

Hasonlóan a külsőhöz, az utastér is modernebb, de egyben elegáns is. A műszerfal a korábbi T forma helyett most hangsúlyosan követi a vízszintes vonalakat. Ezúttal is egy nagyméretű képernyő uralja a műszerfalat, miközben újdonság az analóg óra megjelenése. Több a fa és a fém díszítés is.

Feltűnik a GS-ben is a Remote Touch, amely a klíma, a hifi, a navigációs rendszer és a telefon kezelését vonja egy gomb alá. Maga a klíma sem akármilyen, ha érzékeli, hogy az autóban csak elöl ülnek, akkor a légáramlást csak erre a területre koncentrálja automata üzemben.

BMW-s az új Lexus GS 31


Szériafelszereltség a tolatókamera a GS-ben, amely jelentős előrelépést tett a passzív és aktív biztonsági rendszerek tekintetében is. Összesen tíz légzsák védi az utasokat, a vezető mellett az anyósülésen helyet foglalónak is jut térdlégzsák. Kérhető a dinamikus tempomatot kiegészítő balesetmegelőző-rendszer. Ez a kategóriában először infravörös kamerával figyeli a vezető szemét, ha azt érzékeli, hogy a vezető nem néz előre, de ütközés várható, hanggal figyelmezteti a sofőrt, ha erre sem reagál, akkor rendszer fékezni kezd, hogy csökkentse az ütközés súlyosságát.
 
Továbbra is elérhető az éjjellátó rendszer, a head-up display, a holttérfigyelő, a sávtartó és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A fejlesztés során tovább javítottak az audio- és videorendszereken, a Bluetooth-kapcsolódás lehetőségein. A 12,3 colos nagy felbontású képernyő pedig elég nagy, hogy lehetőséget biztosítson osztott képernyős megjelenítésre. Egyszerre nézhető a navigáció térképe és a jármű egyéb, a klímára, a hifire vonatkozó adatai.

Az igazi vájt fülűeknek ezúttal is a Mark Levinson hifi biztosít tökéletes hangélményt. Digitális erősítő, 17 hangszóró és 835 watt együttes teljesítmény bevetésével 7.1-es sorrund hangzás produkálható.

Az új Lexus GS az amerikai bemutatót követően Európában is debütál, szeptember közepén Frankfurtban a hibrid áll a nagyközönség elé. Az autó forgalmazása 2012 elején indul.