Adrian Newey szíve – saját elmondása szerint – végig a torkában dobogott, nehogy baja essen Sebastian Vettelnek és Mark Webbernek a vasárnapi Belga Nagydíjon.
A Red Bull istálló ugyanis, a Pirelli mérnökeinek javaslatára fittyet hányva, nagyobbra állította az első kerekek eltartását az olaszok által javasoltnál, ami komoly gumiproblémákat okozott. Webbernek már a harmadik, Vettelnek az ötödik körben ki kellett állnia a bokszba, hogy lecseréljék az időmérő edzésen elhasználódott lágy abroncsokat, amelyek hólyagosodni kezdtek.
„Ez volt életem talán legrémesebb versenye, a szívem végig a torkomban dobogott” – vallotta be Adrian Newey a BBC-nek. „Az időmérő edzés előtt egyeztettünk a Pirellivel (a kerekek eltartásáról), és úgy tűnt, nem aggódnak túlságosan. De ahhoz, hogy a kvalifikáció után kereket cserélhessünk, az FIA [és a többi csapat – a szerk.] beleegyezését kellett volna kérnünk, és a bokszutcából kellett volna rajtolnunk” – fejtette ki a bikások technikai igazgatója.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery rosszallásának adott hangot a Red Bull problémái miatt, azok ugyanis az olaszok hírnevét is csorbították.
„Eddig sosem volt problémánk a gumik biztonságával. A mostaniaknak két okuk volt: egyrészt, hogy pénteken, a rossz idő miatt keveset mentek az autók száraz pályán; másrészt, hogy (a Red Bullnál) átlépték az általunk javasolt értékeket” – mondta az angol szakember.
A kerekek eltartását fokban szokás megadni; ez az az érték, amivel a kerék alsó része és futófelülete eltér a függőlegestől. A Pirelli mérnökei legfeljebb 4 fokos eltartást javasoltak Spában, amitől a Red Bull saját szakállára eltért, Newey szerint „csak egy hajszállal, négy és egynyolcad fokra állítottuk az eltartást, tehát csak egy picivel az eredeti érték fölé. Nyilván, ha tudtuk volna, hogy ez biztonsági kockázattal jár, nem csináltuk volna.”
Ennek az ellenkezőjére utal, hogy a Red Bull a verseny előtt kérte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatójának, valamint a többi F1-es csapatnak a hozzájárulását, hogy biztonsági okokból lecserélhessék Vettel és Webber használt gumijait. A szabályok ugyanis előírják, hogy az első tíz helyről induló pilótának ugyanazokkal a gumikkal kell megkezdeniük a versenyt, amiken a kvalifikációt befejezték. Ezt azonban a többi istálló elutasította, mondván: a Red Bull hibázott a beállításokkal, induljanak csak a bokszutcából.
A versenyen egyébként nemcsak a Red Bullnak, hanem a Ferrarinak (Fernando Alonso), a McLarennek (Lewis Hamilton) és a Toro Rossónak (Jaime Alguersuari) is gondot okoztak a felhólyagosodó gumik.
Mivel a csapatok a két hét múlva esedékes Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában is szoktak trükközni a kerekek eltartásával, várható, hogy ismét előtérbe kerül a RBR belgiumi problémája. Az F1-es csapatok szövetsége, a FOTA vezetése azonban előrebocsátotta: továbbra sem kíván engedni egyes csapatok csereigényének, ha az adott technikai problémát saját maguk idézték elő.