A Német-rali vasárnap programja

SS15 Dhrontal 1. 20,85km
SS16 Moselwein 1. 15,12km
Szerviz Trier
SS17 Dhrontal 2. 20,85km
SS18 Moselwein 2. 15,12km
SS19 Circus Maximus Trier (Powerstage) 4,37km

Négy igazi gyorsasági és a külön pontokért zajló Power Stage maradt a Német-rali zárónapjára. Sebastien Ogier egy perc feletti előnye azt jelentette, hogy francia könnyedén megszerezhette a győzelmet, ha teljesíti a hátralévő 76,31 kilométer. Meg is tett mindent érte.

„Nagyon óvatosan vezettem, elkerültem minden levágást, nehogy defektet kapjak” – mondta Ogier, aki csupán hatodik-hetedik időket autózott, de tehette, futotta előnyéből. Loeb ugyan hajtott, de csak csökkenteni tudta lemaradását a végére is maradt közel 40 másodperce. A Power Stage-en az ért Ogier is odatette magát, ráment a maximum pontot érő leggyorsabb időre, az nem jött össze neki, ott csak második lett, de az abszolút első hely bizonyosan kárpótolja.  

A fiatal francia ugyanis egy különleges sorozatnak vetett véget. Mióta a Német-rali a világbajnokság része, 2002 óta az összes versenyt Loeb nyerte meg, sorozatban nyolcszor (a futamot nem minden évben rendezték meg). Komoly esélye volt a kilencedik elsőségre is, hiszen miután tegnapra a két citroënes hatalmas fölényre tett szert, a csapat vezetése kiadta az utasítást, az adott sorrendben kell befutniuk. Akkor Loeb pár másodperccel vezetett Ogier előtt. A fiatalabbik Seb tartotta is magát az elvártakhoz, ám amikor a hétszeres világbajnok defektet kapott és egy perccel mögé került, már nem sokat tehetett.  A harc elmaradt, Ogier-é a győzelem.

Nyolc év után új győztes a Német-ralin 1
Nyolc év után új győztes a Német-ralin 59 „Már a rajt előtt tudtuk, hogy ez egy olyan verseny, ahol a csapattársam nagyon erős, de mi nyertünk, szóval ez egy tökéletes hétvége” – mondta Ogier, aki ezzel feljött a második helyre az egyéni bajnokságban.  

Loeb pedig, aki a Power Stage megnyerésével plusz három pontot szerzett, megszilárdította első helyét a bajnokságban „Nem lehet minden évben tökéletes verseny” – mondta a címvédő. „Minden évben mondtam, egy napon vége lesz a sorozatnak. Jó versenyünk volt. Egy kicsit szerencsétlenek voltunk tegnap, de nem sokat tehettünk ellene”


A Citroën szempontjából tökéletes volt a verseny, hiszen ismét – idén már harmadszor – kettős győzelmet ünnepelhettek. Az évad első versenyét leszámítva, az összes futamon a DS3 WRC nyert. Ezzel a sikerrel a Ford 77 győzelmes rekordját is felülmúlták, 78-cal immár a Citroën jegyzi a legtöbb elsőséget a rali-vb-n.
Nyolc év után új győztes a Német-ralin 60 Sikerük annál fölényesebb, mert ezúttal a Ford nem jutott a dobogóra. A kék ovál pilótáit defektek és műszaki hibák lassították, de a vezetői hibákból is kijutott. Egyetlen pozitív hír számukra, hogy ha minden klappol, akkor a Fiesta WRC képes gyorsabb lenni a DS3 WRC-nél, ami az évad hátralévő futamain még jól jöhet. A motorsportban azonban a ha-val kezdődő mondatoknak nem sok értelmük van.

Dani Sordo ma tovább remekelt és megtartotta harmadik helyezését az őt üldöző Mikko Hirvonennel szemben. A fordos próbálkozott, de ahogy az előző napokon, Sordo most is hozta ugyanazt a tempót. Az újkori MINI-nek ez mindössze a harmadik világbajnoki futama és máris dobogót ünnepelhetnek. Kiemelkedő teljesítmény!

A MINI-csapat sikerét tovább erősíthette volna Kris Meeke ötödik helye. Az északír pilóta nagy csatában volt Petter Solberggel, de az utolsó előtti gyorsaságin elektronikai hiba miatt feladni kényszerült a versenyt.  A norvégnak sem volt túl jó hétvégéje, pénteken és szombaton is defektek miatt dobott el perceket, de többször hibázott is egy-egy fordulónál, ami szintén nem segített. Az ötödik hely ennek fényében nem rossz. Főleg, hogy a Power Stage-en harmadik idejével plusz egy pontot gyűjtött.

Meeke kiesése Kimi Räikkönennek is segített, aki ezzel előrelépett a hatodik helyre. Ezzel beállította idei legjobb WRC-s eredményét. Korábban Jordániában is hatodik volt.

Nyolc év után új győztes a Német-ralin 61 Fantasztikusan sikerült a verseny a Turán Frigyes – Zsiros Gábor duónak. A Ford Fiestával versenyző magyar páros okos versenyzéssel megtartotta harmadik helyét az SWRC mezőnyében. Idén ez már a második dobogós eredményük a világbajnoki sorozatban, ami igazán kiemelkedő. Korábban Görögországban voltak harmadikak.

„Noha csak öt gyorsaságit rendeztek vasárnap, számunkra nehezen kezdődött ? mondta Turán Frici. „Az első szakaszon előjött ugyanaz a szervógond, mint előző nap, és bár nem volt tartós, egy kicsit megzavart minket, még a második gyorsaságin sem voltunk igazán koncentráltak.  A második körre aztán megérkezett az eső is, ami azért volt érdekes, mert ezzel az autóval nem mentünk még nedves aszfalton, úgyhogy nem tudtuk, miként viselkedik majd. Akadt egy kis kuplungproblémánk is, de ettől függetlenül teljesítettük a feladatot, amit kaptunk: okos versenyzéssel a harmadik helyen célba vittük a Ford Fiestát és értékes pontokkal gazdagodtunk.”

No igen, a páros neve mellé, újabb 15 világbajnoki pont került az SWRC értékelésben. Így már 46-nál tartanak, és továbbra is hetedik helyen állnak az összetett pontversenyben.

A Német-rali végeredménye:

1. Sebastien Ogier Citroën DS3 WRC 3ó 32p 15.9mp
2. Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC +00p 39.8mp
3. Dani Sordo Mini John Cooper Works +01p 55.6mp
4. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC +02p 43.7mp
5. Petter Solberg Citroën DS3 WRC +03p 48.0mp
6. Kimi Raikkonen Citroën DS3 WRC +07p 24.6mp
7. Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC +07p 45.9mp
8. Armindo Araujo Mini John Cooper Works +09p 29.8mp
9. Peter van Merksteijn Citroën DS3 WRC +10p 01.6mp
10. Dennis Kuipers Ford Fiesta RS WRC +10p 09.0mp

A Power Stage / SS19 eredménye:

1. Sebastien Loeb 3 pont
2. Sebastien Ogier 2 pont
3. Petter Solberg 1 pont

SWRC (Top 3):

1. Ott Tanak Ford Fiesta S2000 3ó 46p 04.8mp
2. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta S2000 +05p 38.6mp
3. Turán Frigyes Ford Fiesta S2000 +08p 03.3mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre

A világbajnokság állása a Német Rali után:
Pilóták

1. S Loeb        192 pont
2. S Ogier       167 pont
3. M Hirvonen  156 pont
4. J-M Latvala   96 pont
5. P Solberg      94 pont
6. M Östberg     56 pont
7. M Wilson       40 pont
8. K Räikkönen   34 pont
9. H Solberg      32 pont
10. D Sordo       23 pont

Konstruktőrök

1. Citroën                333 pont
2. Ford                    242 pont
3. M-Sport Stobart    105 pont
4. Petter Solberg WRT  83 pont
5. Ice 1 Racing            48 pont
6. Munchis Ford WRT    32 pont
7. FERM WRT              22 pont
8. Team Abu Dhabi       20 pont
9. Monster WRT            9 pont
10. Van Merksteijn Motorsport 8 pont