Hétfőn kiszivárgott egy gyári fotó az új Mercedes-Benz B-osztályról, most viszont megérkezett a teljes sorozat. Megnézhetjük elől-hátul, alul-felül, kívül-belül az új modellt, amely természetesen azért ilyen érdekes, mert Magyarország gazadási teljesítményét is befolyásolja majd. Ez lesz az egyik típus, amelyet Kecskeméten is gyártanak majd.
Bár alapvetően buszos formájú a karosszéria, a kategória legjobb, cW=0,26-os alaktényezőjével rendelkezik a kocsi. Mindez főként a részletek tökéletesítésének eredménye, az első kerekek körüli áramlás szabályozása, a padlólemez kialakítása és a hűtőlevegő megfelelő elvezetése, vagy a kerékdob speciális spoilere, mind segítenek. Később érkezik majd az ECO csomag, azzal 0,24-esre csökken az alaktényező értéke.
Az új B-osztály 4359 mm hosszú, 1786 mm széles és 1557 mm magas. A legfeltűnőbb a magasság csökkenése, hiszen az autó elődjénél csaknem öt centiméterrel jobban lapul az útra. Köszönhetően a korábbi szendvicsszerkezetű padlólemez hagyományosra váltásának, az utasok természetesebben ülnek, annak ellenére, hogy az ülés 86 mm-rel alacsonyabbra került. Így persze beszállni is könnyebb.
Az ergonómiailag előnyös testtartás a padlólemez lesüllyesztésével együtt akkora hátsó lábteret eredményezett (976 mm), amely felülmúlja még az S- és E-osztályét is, és ezzel a kategória rekorderének számít. A hátsó ülések 140 mm-rel előrébb csúsztathatók, ilyenkor 488-ról 666 literre nő a csomagtér. Az igazán nagy tárgyak szállításában a ledönthető hátsó ülések és a jobb első ülés lehajtható háttámlája segít.
Az új B-osztály benzin- és dízelmotorokkal, manuális és automata váltóval egyaránt elérhető a gyártás kezdetétől. Valamennyi modell alapfelszerelése a start-stop rendszer. Az 1,8-as dízel a más modellekből már ismert motor továbbfejlesztett változata. B 180 CDI-ként 109 LE és 250 Nm vár a vezetőre, míg B 200 CDI-ként 136 LE és 300 Nm.
A négyhengeres benzinmotor teljesen új, 1,6 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltővel. A gyengébb 122 lóerős, az erősebb 156 LE-t kínál, nyomatékuk 200, illetve 250 Nm. További premier a Mercedes-Benznél az új duplakuplungos 7G-DCT sebességváltó. A gyár leszögezi, az autó padlólemezét alkalmassá tették későbbi alternatív hajtásmódok bevezetésre is, így elektromos és hibrid kivitel is készülhet.
A gyár ígérete szerint már alapkivitelben is agilis az új B-osztály, de a vezetési élményre fogékonyabbaknak sportfutómű is elérhető. Ezzel 20 milliméterrel lejjebb kerül a jármű súlypontja, emellett elérő lengéscsillapítókat, illetve direkt kormányművet tartalmaz.
Világújdonság a kompakt kategóriában a B-osztály szériafelszerelése, a radaros ütközés-figyelmeztető rendszer, amely a ráfutásos balesetek veszélyét csökkenti. A rendszer optikai és akusztikai figyelmeztetést ad a figyelmetlen sofőrnek a felismert akadály előtt és vészfékezésre készíti fel a fékasszisztenst.
Ezen felül is van elektronikai segédrendszer az új modellben, így adaptív menetfény-asszisztens, holttérfigyelő- és sávtartó asszisztens, éberségfigyelő-rendszer, sebességhatár-asszisztens, aktív parkolást segítő rendszer stb. Természetesen nem mind széria.
A B-osztályban is megjelenik a más Mercedes-típusokból ismerős forgó-nyomógomb a kartámasz előtt. Az új online multimédia-rendszer Internet-hozzáférést is biztosít. Álló járműben tetszése szerint böngészhet az autós, vagy lehívhat egy Mercedes-Benz alkalmazást. Az integrált alkalmazások közé tartozik a Google helyi keresés és időjárás-jelentés, illetve egy előzőleg a számítógépen a Google Maps segítségével kidolgozott útvonal letöltése.
Az új Mercedes-Benz B-osztály világpremierje a szeptember közepén, a Frankfurti Autószalonon lesz. Németországban már idén elkezdik forgalmazni a kocsit ottani gyártásból, a hazánkban készülő modellek jövőre kerülnek a kereskedésekbe.