A Lotus Renault a Belga Nagydíj előtt jelentette be, hogy az év elején Robert Kubica helyére szerződtetett Nick Heidfeldet lecseréli az addigi tartalékos Bruno Sennára. A csapat lépésre a német veterán perrel válaszolt, álláspontja szerint a szerződése alapján az év végéig ő vezethetné az autót. A tárgyalást szeptember 19-én tartják Londonban.

A csapattulajdonos Genii Capital vezetője, Gerard Lopez azt mondja, meglepte Heidfeld lépése.

„Meglepődtem. Szerintem ez érzelmi alapon született reakció volt. A teljesítménye nem volt elég jó, szóval más pilótát kellett kipróbálnunk. Nick jó munkatárs volt, de megmondtuk neki, hogy nem hozta azt, amit vártunk tőle. Mindig tisztességesen bántunk vele, és ez továbbra is így lesz, hiszen a csapat tagja” – mondta a Tageblatt Luxembourgnak Lopez.

A csapatfőnök, Eric Boullier egy másik interjúban azt hangsúlyozta, hogy a Spában bevetett, az időmérőn villanó, de a versenyen már rögtön a rajtnál balesetet okozó Senna bevetése igenis jó döntés volt.

„Nagyon boldog voltasm, hogy láthattam a csapattagokat ünnepelni és mosolyogni a Q2 és a Q3 végén. Malajzia óta most először volt ilyen” – utalt a francia Senna 7. és Vitalij Petrov 10. spái kvalifikációs eredményére. „Fontos, hogy a megállás nélkül dolgozó munkatársaink örülhessenek is – így tudjuk a legtöbbet kihozni mindenkiből.”

„Senna gyenge pontja egyértelműen az, hogy január óta nem nagyon vezetett, szóval még időre van szüksége, mielőtt magabiztosan kihasználhatja az autót. Az erőssége viszont a csendessége, az, hogy végig gyorsult és a mérnökökkel is nagyon jól együttműködött.”

„De nem volt könnyű dolga, a késői bejelentés miatt nem volt ideális a helyzet, és persze az időjárási körülmények is igen megnehezítették számára az első hétvégét. A következő versenyek is kihívást jelentenek majd számára, főleg Monza az alacsony leszorítőerő miatt, de máris magabiztosabb, meggyőződésem, hogy menni fog neki.”

Boullier elismerte, hogy nemcsak Senna „kedvéért” reméli, hogy jól teljesít majd a brazil, hiszen rajta is van nyomás, csapatfőnökként végső soron ő a felelős a pilótacsere sikeréért vagy kudarcáért.

„Sok emberrel kell tárgyalni egy ilyen döntés előtt. Természetesen vannak olyanok, akik nem örülnek, ez a munkám egyik nehéz része, mert ha kudarcot vallok… De ha egyszer megnyomtuk a gombot és új irány mellett döntöttünk, akkor vállalni is kell érte a felelősséget.”