Létezik egy különleges versenysorozat, ahol az csak részben fontos, hogy a versenyautó a leggyorsabb legyen, de piacképesnek is kell lennie. Ez Formula Student Racing, amely nemzetközi sorozatnak a hétvégén zajlott a hazai futama. A Continental támogatásával rendezett rendezvényen 28 csapat indult, nyolc kategóriában.
A Formula Student egy formula autós versenysorozat, amely alapvetően konstruktőri verseny, a hangsúly főként az alkalmazott technikákon, technológiákon és a csapatfellépésen, nem pedig a sebességen vagy a fej-fej melletti küzdelmen van. Nem csoda hát, ha olyan nagyágyúk adták nevüket a versenyhez, mint Ross Brawn, a Mercedes F1 technikai igazgatója, vagy Mari Theissen, a BMW Motorsport korábbi első embere.
A csapatoknak egy sorozatgyártásra kész versenyautó prototípusát kell elkészíteniük, amelynek fő piacát a nem professzionális autóversenyzők jelentik. Az autónak sorozatgyártásban piacképes áron kell előállíthatónak lennie. A csapatok versenye tulajdonképpen egy jól megtervezett versenyautó legyártásának és az értékesítési terv kidolgozásának kombinációja.
Az eredmények alakulása összetett pontozásos rendszer alapján történik, amelyben a pontokat a motorsport és az autóipar szakembereiből álló zsűri adja. Pontozzák az autót és az értékesítési
tervet, a műszaki megoldások, a költségterv és az értékesítési prezentáció alapján. De értékelik az autó versenypályán mutatott képességeit, vizsgálják a járművek gyorsulását, gyorsaságát, üzemanyag-takarékosságát is.
A Győr-Gönyű Kikötőben augusztus 18. és 21. között megrendezett versenyre 14 országból érkeztek csapatok. I. helyen a Metropolia Motorsport csapat végzett, a II. a KA-RaceIng e.V. a III. pedig a HAWKS Racing e. V. csapat lett.
Legjobb magyarként a Budapesti Műszaki Egyetem csapata az Endurance és a Autocross kategóriában harmadik helyen, összesítve pedig a hatodik helyen végzett. Az idén debütáló Kecskeméti Főiskola csapata 20-ként zárt.
A Student Formula Racing utolsó állomása Olaszországban lesz szeptember 2-5. között.