A vitában az LMP-s Somfai Ágnes azt mondta, szerintük megfontolandó, hogy az objektív felelősség elvét vezessék be a bírságolásnál, mert bár a bírság az államhoz folyik be, a behajtási díjakban többlet várható, ami a főváros kasszáját gyarapítja.
György István azonban megjegyezte, hogy az objektív felelősség bevezetése a főváros számára nem előnyös, a pótdíj alapú bírságolásra pedig nincs jogi háttér.
Az elfogadott előterjesztés szerint a főváros 90 milliós többletforrásokat biztosít a Fővárosi Közterület-felügyelet számára, hogy növeljék az ellenőrzés hatékonyságát, kamerarendszert építsenek ki, és emeljék a büntetési tételeket is.
Az előterjesztés szerint azért van szükség az ellenőrzés szigorítására, mert az ebből adódó bevétel 16 százalékkal marad el a tervezett mértéktől, és a tendenciát a korábban meghozott döntésekkel sem lehetett megfordítani. Illetve az előterjesztésben György István azt írta, hogy az ellenőrzés alacsony hatékonysága is a bevételek elmaradásához vezethetett.
Befolyásolta a bevételkiesést az is, hogy a gazdasági válság súlyosan érintette az építőipart, a behajtási díjakat pedig főként ilyen cégek fizetik be.
Megváltozott az ügymenet ideje, most már 6 órás ügyintézéssel is lehet kérni behajtási engedélyt, emiatt a korábbi többnapos behajtási kérelem helyett napi hozzájárulást adnak, amely olcsóbb.
Forrás: MTI