A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint erre nem is elsősorban a pilóták esetleges túlzott kockázatvállalása miatt volt szükség, hanem annak lehetőségét akarták kizárni, hogy a veszélyes kanyarba valaki tudtán kívül nyitott szárnnyal, azaz csökkentett leszorítóerővel érkezzen.
A magyarázat furcsának elsőre furcsának tűnhet, de idén már nem egyszer előfordult, hogy a DRS nem működött tökéletesen, a féktávon is nyitva maradt vagy épp rossz helyen nyílt ki. Az egyik emlékezetes eset Törökországban történt, ahol Mark Webber az igen nehéz 8-as kanyarba abban a tudatban érkezett, hogy a szárny csukva van, de nem így volt, ezért ki is sodródott. Az Eau Rouge-t az FIA jóval veszélyesebbnek tartja annál, hogy ilyesmit kockáztassanak.
„Az edzéseken nem engedélyezzük a DRS használatát az Eau Rouge-ban. El akarjuk kerülni, hogy a pilóták úgy vegyék be, hogy azt hiszik, a szárny megfelelő állásban van, amikor esetleg mégsem áll jól. Azt hiszem, ez a megfelelő biztonsági intézkedés egy is gyors és nehéz kanyar esetében” – mondta.
Whiting egyébként a belga pálya egy másik nehézségére is kitért: „Spa nyilvánvalóan komoly kihívás a pilóták számára, de ugyanez igaz a pályán dolgozókra is, elsősorban a hossza miatt. Biztonsági szempontból minden hosszabb pálya nehézséget jelent, nem könnyű felügyelni a nézőket. Nagyon kell vigyáznunk a kerítésekre mászókkal.”