Bár a 2010-es idényben egy kicsit megsínylette a Sauber a BMW távozását, a svájci kiscsapat idén már elég versenyképes – az alapító-tulajdonos, Peter Sauber szerint pedig jó ideig az is marad, a hinwili műszaki háttér állja a versenyt a nagyokéval is.

„Magas színvonalú, jó infrastruktúránk van, semmi nem szorul felújításra. A létszám tekintetében voltak leépítések, de bízom benne, hogy a mostani személyzettel boldogulunk” – magyarázta a veterán szakember az Autosportnak, utalva arra, hogy a BMW-s időszakban a német autógyártó jelentős fejlesztéseket eszközölt Hinwilban, így nincs szükség arra, hogy a Ferrarihoz vagy a Renault-hoz hasonlóan modernizálják a szélcsatornájukat.

„Nem szeretnék bizalmaskodni, de úgy hiszem, a Ferrarinak és a Renault-nak komoly fejlesztést kellene végrehajtania, hogy elérjék a mi szélcsatornánk szintjét. Azt nem akarom mondani, hogy a miénk a legjobb az F1-ben, de azt hiszem, csak a Toyotának volt a miénkhez hasonlítható szélcsatornája. És nem csak a méret számít, hanem a minőség is.”

Míg az aerodinamikai fejlesztések terén a Sauber – más, jóval nagyobb csapatokkal ellentétben ? nem szorul külső segítségre, a sebességváltót már nem önállóan gyártja, hanem a Ferraritól szerzi be a motorral együtt. Sauber szerint ez így jó megoldás.
 
„Régen mi fejlesztettük a saját sebességváltónkat, ami ésszerű volt. De aztán ezek gyártása három évre átkerült Münchenbe (a BMW-hez), Hinwilben így nem volt erre részleg, most pedig felesleges lenne újraszervezni. Költségszempontból jobb is a Ferraritól beszerezni, és ez így lesz jövőre is, ugyanúgy, mint a KERS esetében.”