2000-2005 között az Audi A2 néven is gyártott autót, ám akkor nem volt túl sikeres a modell, ezért megszűnt, a név azonban hamarosan visszatér. Várhatóan 2014-től kerül piacra az új A2, amelyet Neckarsulmban fognak gyártani. Ezt modellt harangozza be a most bemutatott A2 Concept.

Részletek az Audi új kisautójáról 1
Részletek az Audi új kisautójáról 25


Az ötajtós, egyterűs járgány nagyobb, mint korábbi névrokona: 3,8 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,5 méter magas. A tanulmány csak 1150 kilogramm, köszönhetően a könnyűszerkezetes építésnek. Az A2 Conceptnél a karosszériaszerkezet jelentősebb részei alumíniumkomponensekből készültek, amit szénszál-erősítésű műanyag elemek egészítenek ki.

Az Audi A2 Concept tisztán elektromos hajtású. Kettős padlózata alatti lítiumion-akkumulátora 31 kWh energiamennyiség tárolására képes. Az elektromos motor elöl, keresztben beépítve kapott helyet, tartósan használható teljesítménye 82 lóerő, de csúcsteljesítménye eléri 116 LE-t. A nyomaték 160, illetve 270 Nm.

Kellően fürge a villany-A2, álló helyzetből 9,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét 150 kilométer/órára határolja az elektronika.

Részletek az Audi új kisautójáról 26


A járgány szabványos európai menetciklus során 200 kilométer hatótávot produkált. Teljes töltése 400 voltos feszültséggel mintegy 1,5 órát, a 230 voltos háztartási hálózatról pedig mintegy négy órát vesz igénybe. Ugyanakkor az Audi A2 Concept tölthető az Audi új kontaktmentes technológiájával is.

Hajtáslánca mellett is számos jövőbe mutató technológia rejtőzik a tanulmányban. Az A2 Concept egyik különlegessége a LED-es fénycsőtechnikával készült fényszóró. Kisméretű, egymás elé helyezett fénykibocsátó diódák csoportjával állítja elő a tompított és a távolsági fényt, pontos pozicionálásukat pedig mikrotükrök alkalmazásával végzik. Az egyes LED-egységek az úttest mindenkori optimális megvilágítása érdekében külön-külön is be- illetve kikapcsolhatók.

A tanulmányban a kormányzás és a fékrendszer tisztán elektromos működésű, azaz nincs mechanikus kapcsolat, csak elektronikus. Amint a vezető gombnyomásra beindítja az elektromos hajtást, a kormány jobb oldalán két érintőfelület emelkedik ki. A bal oldali, kisebbik felület az egyes menetfokozatok, míg a jobb oldali nagyobb a légkondicionálás és a médiafunkciók vezérlésére szolgál.

Emellett a kormányon lévő két, befelé ívelő „szarv” érintés-érzékeny felületnek ad helyet, amelyekről a legfontosabb funkciók vezérelhetők. A két touchpad egyidejű érintésére az A2 részben automata üzemmódba vált, ami sűrű forgalomban bizonyul különösen kényelmes funkciónak.

Még el sem készült az Audi A2, de már most adott az ellenfele, hiszen a BMW i3 hasonló kialakítású lesz.