Újabb szaktekintélyt, a merész és sikeres Forma-1-es autóiról, valamint a Le Mans-i győztes McLaren F1-ről elhíresült Gordon Murrayt szerződtette a Group Lotus. A 65 éves, dél-afrikai születésű tervezőzseni a vállalat igazgatótanácsában kapott helyet.

A malajziai székhelyű Group Lotust a Red Bull egykori marketingigazgatója, Dany Bahar vezeti, de az igazgatótanácsban ott ül Bob Lutz, a General Motors, valamint dr. Burkhard Göschel, a BMW egykori első embere is.

„Éveken keresztül óriási rajongója voltam a Lotusnak, nagy tiszteletet érzek a [cégalapító] Colin Chapman által létrehozott hagyományok iránt. Úgy vélem, Dany [Bahar] és csapata jó munkát végez a márka érdekében. Chapman alapelveiből meríti az ötleteit, azon fáradozik, hogy a következő szintre fejlessze az üzletet, miközben igyekszik hű maradni az alapvető értékekhez – nem könnyű feladat! Várom, hogy hozzátehessem a részemet a Group Lotus fejlesztésének ebben az izgalmas szakaszában” –  jelentette ki Gordon Murray.

Murray első nagy dobása a Forma-1-ben az 1978-ban bemutatott, „porszívós” Brabham BT45 volt, amelyet a világbajnok BT49C (1981), valamint az első turbómotoros világbajnok, a BT52 (1983) követett.

Gordon Murray (jobbra) a '80-as években a Brabham alapembere volt, Bernie Ecclestone és Nelson Piquet mellett
Murray (hátul, civilben) vezette be a verseny közbeni tankolást a Brabhamnél

Murray (hátul, civilben) vezette be a verseny közbeni tankolást a Brabhamnél

Murray (hátul, civilben) vezette be a verseny közbeni tankolást a Brabhamnél


A sztártervező 1988-ra a McLarenhez szerződött, ahol megépítette az Mp4/4-est, amellyel Ayrton Senna és Alain Prost a tizenhat futamból 15-öt megnyert.

Gordon Murray legutóbbi nagy dobása az 1995-ben elkészült McLaren F1 utcai sportkocsi volt, amellyel a wokingi gyártó első nekifutásra megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. A professzor az elmúlt hat évben saját projektjén, a T25 nevű elektromos városi kisautó kifejlesztésén dolgozott.