Napjainkban 6-8 év után nyugdíjazzák modelljeiket az autógyárak. A Volvo XC90 2002-ben mutatkozott be és továbbra is marad. 2006 után ismét frissítésen esik át az autó. A módosítások az autó megjelenését érintik, minimális mértékben.

Frissítéssel marad a legnagyobb Volvo 1
Frissítéssel marad a legnagyobb Volvo 11


Az XC90-esen is megjelent a nappali menetfény, ugyanakkor áttervezték a lökhárító ezüstszínű betétjét. Hátul LED-esre váltott a helyzetjelző és a féklámpa, ugyanakkor az irányjelző ezüstszínű rész mögött bújik meg. Mostantól az ezüst tetőkeret valamennyi változatnál az alapfelszereltség része, míg a küszöbök már nem fényezetlenek, hanem követik a karosszéria megjelenését.  A hatküllős, 18 colos, matt ezüst alumínium keréktárcsák szintén újak.

A Volvo tervezői az exkluzívabb belső kialakítás érdekében számos átalakítást végeztek az XC90 modellen. Ezek közé tartozik a háromküllős kormánykerék, az alumínium díszítőelemek és a fehér színnel megvilágított, a klasszikus karórák mutatói által inspirált műszerek is. A csomagtérajtót a belső színvilággal harmonizáló, bőrből készült fogantyú díszíti, de a csomagtérrolót is újratervezték. A hét ülés a legtöbb piacon, így Magyarországon is az alapfelszereltség részét képezi.

Továbbra is elérhető sportos kivitelben az XC90. Az R-Design változatot a feszesebb futómű mellett új üléshuzattal, díszbetétekkel, ajtókárpittal látják el, valamint az autót új, 19 colos felnik teszik különlegesebbé.

A megújult Volvo XC90 háromféle motorral kerül piacra. A 243 lóerős 3,2 literes benzinmotor mellett 200, illetve 163 lóerős dízelmotorral. A három változat közül a leggyengébb nem 4×4-es, hanem elsőkerék-hajtással bír, ennek megfelelően a legtakarékosabb is, 8,2 litert fogyaszt átlagosan.