Vezetéstechnika

Melyik kis srác ne akarna autóversenyző lenni? Közvetlenül a kukás és az űrhajós után ez a legnépszerűbb gyermekálom. Szerencsére van aki nem nő ki belőle, mi pedig segítünk, merre induljon el, ha van benne elég kitartás (no meg anyagi háttér:).


Olvasónk kérdezi

Kedves Gyula!

Minden srác álma, kilinccsel előre rúgni a salakot, havat, port, egy raliautóban!
Fangio útja még egészen más volt a világbajnoki címig

Fangio útja még egészen más volt a világbajnoki címig

Fangio útja még egészen más volt a világbajnoki címig


Egészen kisgyermekkorom óta érdekelnek az autók és az autóversenyzés. Azért írok most Önnek, mert nemrégen egy ismerősömön keresztül hallottam egy amatőr bajnokságról, ám nem tudom, hogy vezetéstechnikailag erre hogy készülhetnék fel. Kisebb utána járás után a következőkre jutottam: amint lehet, szeretnék elmenni valamelyik vezetéstechnikai tanpályára, és az ott lévő feladatokat begyakorolni a lehető legjobban.

Ha ezek megvannak, akkor elkezdenék gyakorolni különböző dolgokat, amelyeket az interneten találtam videók formájában. Ilyen például, amikor az (erő)csúsztatást vagy a kézifékes megfordulást mutatja meg egy profi sofőr. Azonban itt ütköztem akadályokba: nem tudom, hogy hol és milyen autóval lenne érdemes ezt gyakorolni.

Feltétlenül hátsó kerekes legyen? Vagy jobb lenne először egy biztosabban kormányozható (mondjuk első kerekes) autó? Tudna esetleg egy olyan helyet mondani, ahol ezeket biztonságosan gyakorolhatom, ahol van helyem és lehetőségem hibázni?

Köszönöm szépen a segítségét; Gábor

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor !

Ha mély a pénztárcánk akár a Lotus is segít csiszolni vezetési tudásunk, profi pilótákkal, versenypályán

Ha mély a pénztárcánk akár a Lotus is segít csiszolni vezetési tudásunk, profi pilótákkal, versenypályán

Ha mély a pénztárcánk akár a Lotus is segít csiszolni vezetési tudásunk, profi pilótákkal, versenypályán


Nem egyedi dolog amiről ír . Valamelyik Tanpálya meglátogatása nem rossz ötlet. Ha Vezetéstechnikai pályát keres, akkor nézze meg a honlapunkat. Végezzen el egy egynapos alapkurzust. Ez a kiindulási pont. Az interneten látott videókat. stb. felejtse el. Inkább kezdjen el gokartozni. Amikor már kétszer pálya csúcsot javított, és előre köszönnek a gokartpályán, olvasson el minden magyar nyelven megjelent vezetéstechnikai könyvet.

Az alaptréninghez képest, egy év múlva iratkozzon be egy nagy sebességű tréningre, és végezze el azt is. Ezután következne a sportos vezetés alapjai című kurzus, vagy egy versenyzőiskola elvégzése. Ha még mindig van kedve és pénze, a tervezett versenyzéshez beszerzett autóval, el kell kezdeni megbarátkozni egy zárt pályán, lehetőleg egy olyan tapasztalt vezető segítségével aki szakmailag megalapozottan tud segíteni. Ezeket nevezhetnénk szabadedzéseknek. Amikor már összenőtt az autójával, lenne érdemes benevezni valamilyen történetbe.


Azt hogy mindehhez mennyi időre, energiára, pénzre van szükség, azt nem tudom megmondani. Az nyilván a tehetségétől függ, ami viszont csak akkor derül ki, ha már elkezdte.Kitartás, alázat,tehetség mindenképpen kell, de ezt szerencsére még nem lehet pénzért megvenni. Ma divat autóversenyzőnek lenni,tapasztalható, hogy hazánkban a média szereplőiből négy perc alatt tudnak autóversenyzőket csinálni, mert ők ilyen kis tehetségesnek születnek. Ne ezt vegye alapul. Van akinek ennél több időre van szüksége ,de nyilván az más úton jár.

Üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

A simán, selymesen járó 1.8-as Ford Focus-t lecserélni egy kelepelő Škoda Octáviára? A pénztárcának jó megoldás, de talán felmerülhet más alternatíva is, gázüzemű átalakítás formájában!


Olvasónk kérdezi

Kedves András!

Az Octavia takarékos, ugyanakkor menetkomfortja elmarad a benzines Ford Focustól

Az Octavia takarékos, ugyanakkor menetkomfortja elmarad a benzines Ford Focustól

Az Octavia takarékos, ugyanakkor menetkomfortja elmarad a benzines Ford Focustól


A dilemmám az alábbi: Két éve nagy megelégedéssel használok egy 1. tulajdonostól (családtagtól) vásárolt 2001 év végi, Ford Focus sedan, 1.8 benzines autót, az órájában lassan 230e km-el (végig vezett szervízkönyves). Nagyon szeretem, a tipikusnak mondott csomagtér ajtó korrodálásán kívül nincs komolyabb problémája, a fényezésen sem látszik a kora és még soha nem volt összetörve. A két év átlagfogyasztása 8,5 liter (többnyire városban és autópályán használom). A családban eladósorba került egy 1999-es Skoda Octavia 1.9 TDI, második tulajdonostól (az első is családtag volt) kereken 280e km-rel.

A Skoda max. fogyasztása 5,5 liter hasonló körülmények között. A nagy fogyasztásbeli különbség miatt komolyan elgondolkodtam a cserén, de félek a dízel esetleges meghibásodásából fakadó többletköltségektől. Az Skoda még az eredeti kuplunggal, turbóval fut. A fékek és a vezérlés, valamint az olaj cseréjén kívül csak apróbb elektronikai problémák tarkították az autó előéletét, valamint van rajta jónéhány parkolási sérülés.

Kíváncsi lennék az objekítv véleményére, hogy le szabad-e cserélni a Focus-t erre a Skodára! Az autót egyébként elsősorban munkábajárásra használom, az éves futás 22-25e km-re szokott kijönni! Köszönettel: András

Szakértőnk válasza

Kedves András!

Egy gázszett beépítése lehet a megoldás!

Egy gázszett beépítése lehet a megoldás!

Egy gázszett beépítése lehet a megoldás!


Mivel itt ismert az Octavia előélete, kedvező ár esetén én belevágnék a dízel Skodába (viszont családon belül macerás az alkudozás, cserébe sokan érzik úgy, hogy az autójuk többet ér a piaci realitásnál). Viszont ha a Focust ennyire szereti, miért nem szereltet bele LPG-szettet és máris pont ugyanakkora költséggel autózhat, mint az 5,5 litert fogyasztó Octaviával (kalkuláció ebben a cikkben, pont egy Focusra).

Az autógázas autó gyorsabban fűt, szebb a hangja és nem rázkódik majd, megússza továbbá a várható turbójavítást és egy adagoló-felújítást, amennyiben hosszabb távon gondolkodik a Skodában. Tehát igen jó ár esetén és nagyon hosszú távra (még 200 000 km) megvenném a Skodát, de ha csak pár évig járna vele, akkor inkább átalakíttatnám a Focust 250 000 Ft körüli költséggel. Önnek egy év alatt megtérül az LPG-s beruházás és a Focus I jobb futóművű, szerethetőbb autó az első generációs Octaviánál.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

Egyszerű a képlet. Ha autót vásárolunk, nincs barát, ismerős, jó szomszéd. Nincs félfecnire írt megállapodás, csak kőkemény, jogilag tiszta adásvétel. Különben vakarhatjuk a fejünket, igen erősen.


Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm.

Üzembe tartója voltam egy autónak. El lett adva és az új tulaj matrica nélkül ment az autópályán. Mint később kiderült az üzembetartó lemondó nyilatkozatra hamis dátumot írtak ez miatt rajtam akarják behajtani a bírságot. Ráadásul adávételin és az üzembe tartói lemondó nyilatkozaton más dátum szerepel de én az új tulajjal nem kötöttem üzembe tartóit. Tulajdonos fele pedig az adásvételivel megegyező dátumú lemondó nyilatkozatom is van. Kérdésem az lenne ijenkor mi a teendő? Bíróságon feljelenteni v rendőrségen?

válaszát előre is köszönöm

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk! Mindenképp feljelenteném a rendőrségen. Sajnos a bírságot ki kell fizetnie, de az később követelhető a valós elkövetőtől.

Üdvözlettel: dr. Orgoványi Krisztián vedo.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!