Ha valaki igazi terepjárót akar, az a Mercedes G-osztály mellett biztosan számításba veszi a Land Rover Defendert. Nemcsak kiváló hajtása, hanem évtizedek óta változatlan formája miatt rajonganak érte sokan.

Búcsúzik a klasszikus Land Rover 1
Búcsúzik a klasszikus Land Rover 7


Bár Defender néven csak 1983 óta létezik a típus, igazából 1948-ig vezethető vissza, előbb Series I, II, II, majd 90 és 100 neveken forgalmazták, miközben a forma szinte változatlan maradt. Úgy tűnik azonban, hogy az emissziós normák szigorítása és a kisebb fogyasztás iránti igény megöli a klasszikus dobozformát.

Legalábbis ezt vetíti előre a Frankfurti Autószalonra készült tanulmányautó, amely a 2015-ben érkező új Defender hírnöke. A DC100 néven futó tanulmány követi a Range Rover, Discovery modelleket, azaz ugyan a sziluettje szögletes, de ahol lehetett, lekerekítették az íveket. Ettől sokkal inkább városi szabadidő-autónak tűnik, mint kőkemény terepesnek.

A tervezők átemelték a Defender kerek lámpáit, bár eléggé bazári módon: kék fénnyel bolondították meg. Hátul viszont egész jól sikerült lemásolni a mai, az egy-egy izzót borító lámpaburákat.

A brit márka közleménye szerint ez még nem gyártás közeli állapot, hanem egy négyéves fejlődés első állomása.