Nagy dolog, ha egy ház új ajtót kap? Nos, nem igazán. Kicsit változik a küllem, több a lehetőség, de az alapok maradnak. Ellenben egy autó esetén már sokkal fajsúlyosabb, ha friss bejáratot vágnak a karosszérián. Ilyen sebészeti beavatkozáson esett át most a Chevrolet Cruze, mi pedig kikutattuk, mekkora többletet nyújt a hátsó bejárat.

Ezzel a lépéssel kategóriát vált az addig szelíd számú ellenféllel szembenéző szedán, és máris farkasok között kell helyt állnia. A családi kompaktok véres viadalán a  Volkswagen Golf, és az Opel Astra a mérce, itt már nincs mellébeszélés, ütni kell! Jobbegyenest extrákkal teletömött kesztyűvel, vagy balhorgot olcsósággal megsuhintva.

A sikeres testvér nyomdokain

A közönség biztatására biztosan számíthat a ringbe lépő Cruze, a négyajtós testvér népszerűsége várhatóan az ő karrierjét is pozitív irányba fordítja. Legalábbis ezt remélik az arany csokornyakkendő képviselői, évente legalább kétszáz Cruze-kulcsot szeretnének a vevők kezébe nyomni, mindkét fél örömére.

A cél felé vezető úton a forma nem lesz gátló tényező. A Cruze sosem volt csúf, ez a tény a csapott farral sem változott meg, bár még kicsit szokni kell a szemnek az új tomport. Biztonsági játékot játszottak a tervezők, a meglepetés kósza ötlete sem merül fel. Jobb lett volna az orrész szigorúan sandító hangulatát itt is folytatni, így csak a csomagtartó mérete és praktikussága miatt lehet érdekes az átdolgozott far. A poggyászokra éhes puttony 413 literes, de a 60/40 arányban osztott hátsó ülés előredöntésével 883 liternyi űrrel is sáfárkodhatunk.

Egyesek szerint kifejezetten ronda a Cruze, de a piac várhatóan jól fogadja majd az ötajtós verziót
A kompakt Chevrolet  nem tehetségtelen, amit tud, azt legalább olcsón kínálja.

A kompakt Chevrolet nem tehetségtelen, amit tud, azt legalább olcsón kínálja.

Erényei nem változtak, hibái javításra várnak

A kanyargós tesztútvonalnak nekivágva csak a visszapillantó tükör árulkodik arról, hogy nem a szedánban ülünk, a belső teljesen megegyezik. Az Opel Astra alól (a hátsó Watt-rudazat kivételével) átmentett futómű példásan teszi a dolgát, a Cruze semlegesen fordul, a kormány is precíz, de a drágább testvér előnyét megőrzendő csak ötsebességes váltóval kotorászhatunk a sebességek között. Nincs mit tagadni, ez a váltó egy tál pudingba szúrt hurkapálcika érzékenységével reagál mozdulatainkra.

Az ülések 60/40 arányban dönthetőek

Az ülések 60/40 arányban dönthetőek

Az ülések 60/40 arányban dönthetőek


A motorokat tekintve sincs változás, az eddig megismert iszákos és gyenge benzinesek mellett a kétliteres dízel lehet még jó választás. A paletta még nem teljes, a közeljövőben várható az 1,7 literes gázolajos megérkezése a Cruze családba.

A tesztnap során legtöbbet kínzott 1,8 literes, 140 lóerős verzió nem lopta be magát a szívembe. Kehes lovak szorultak a motorháztető alá, csak kárpitba tiport pedállal lehet némi dinamizmust előcsalni, cserébe azonnali agyérgörcsöt hoz a műszerfalon olvasható 9-10 literes átlagfogyasztás.

Kehesség

A ló sajátos, veszedelmes betegsége a kehesség, a keh. Összefoglaló neve ez a légzéssel és a tüdővel kapcsolatos betegségeknek. A ziháló, köhögő ló legyengült, s a kehét csak rövid időre tudták megszüntetni. Reszelt tormát, büdöskővirágot adtak neki, a lókupec cigányok pedig kénport, ami csupán addig nyomta el a ló kehét, amíg a vásáron túladtak rajta.

Ezért a lámpáért jár az orosz szájrapuszi a tervezőknek

Ezért a lámpáért jár az orosz szájrapuszi a tervezőknek

Ezért a lámpáért jár az orosz szájrapuszi a tervezőknek


Tulajdonképpen ennyi érdembeli változást tud a Cruze legújabb változata felmutatni. Minden más kellemes, és kellemetlen vonását már megénekeltük az eddig megjelent tesztek hasábjain, ezért most hirtelen felmerült gondolatok egyvelege következik, a legfontosabb tudnivalóval, az árral megfejelve.

Zagyva családi viszonyok

A sajtóanyag a szokásos túlzások és megmosolyogtató hasonlatok halmaza volt, de két sor megérdemli, hogy helyet kapjon a cikkben: „Belül egymásba átfolyó formák jellemzők, bőséges férőhellyel és nagyfokú variálhatósággal. Utalással az ikonszerű Chevrolet Corvette sportkocsira, itt is kettős vezetőhelyet alakítottak ki, az ülések közé nyúló középkonzollal.” Sok inggallérra került kimoshatatlan izzadságfolt, mire ezt a párhuzamot sikerült összehozni.

A Cruze olyan, mint a mostohagyerek, aki megkapta az édestestvér levetett ruháit. Nem lesz, nem lehet igazi nyertes, mert akkor a villámos tesó szemébe könny szökik. Ezért nincs gazdaságos és szerény étvágyú motor, hatgangos, autópályára való váltó. Mondhatnánk, hogy ha ezeket kipipáljuk, az ár is magasabbra kúszik, de nem hiszem, hogy ez így törvényszerű. A kompakt Chevrolet ennek ellenére nem tehetségtelen, amit tud, azt legalább olcsón kínálja.

Itt a flottavásárlók új kedvence?

A három felszereltségi szinttel elérhető típus 120 lóerős benzines kivitele 4,1 (4 146 000 Ft) millióval nyit, de most kampányáron 3,6 millióért (3 646 000 Ft.) vihető. Hasonszőrű ajánlata csak a szintén koreai származású márkáknak van, a Hyundai i30 4,3 millióval kezd, de szintén akad válságkedvezmény, ezzel élve 3,8 millióért jár az 1,6 literes benzines.

Nem titkoltan a flottavásárlók a fő célcsoport. Nem csoda, hiszen ma már más nem vesz új autót hazánkban

Nem titkoltan a flottavásárlók a fő célcsoport. Nem csoda, hiszen ma már más nem vesz új autót hazánkban

A Golf, Astra, Focus, hármast is magában foglaló ellenfelek egymillióval magasabb árról indulnak, házon belüli meccs lesz ez, koreai résztvevőkkel.

Ha tervezett hibáitól megszabadítanák a Cruze-t, könnyen robbanthatna a piac egynegyedét kitevő kompaktok között. Csakhogy a General Motors nem mazochista kannibál, a kedvünkért egyik lábát sem fogja lerágni, ezért a Cruze marad a jó áron kínált iszákos, de tehetséges mostohagyerek.