Megérkezett a Vezess.hu különítménye az IAA-ra, a 64. Frankfurti Autószalonra. Négyfős hadtestünk egy dízel Renault Scénicen, keréken, egyfős előőrsünk – a Hyundai, Land Rover, Range Rover és Jaguar márkák magyar importőrének meghívásával – légi úton támadta meg a rendezvényt.

Kifelé láttuk ezt a Citroën Ami6 kombit

7,4 literes fogyasztással átvészelte a Grand Scénic az Autobahnt

7,4 literes fogyasztással átvészelte a Grand Scénic az Autobahnt

Jól indul a szalon. A bejáratnál (mármint az egyik bejáratnál; a Messe Frankfurt vásárközpont húsz hektáron terül el, számos kapuval) egy muslicákkal dekorált Forma-1-es felvezetőautó, méghozzá egy 5.7-es Maybach adja az alaphangot. Már azt is tudjuk, hogy a Volvónál az idén nem szívecskét, hanem fenyőfácskát mintáznak a cappuccino habjába. De persze nem ezért jöttünk ide.
Ez a szalon főbejárata

Ez a szalon főbejárata

B-osztály Kecskemétről

Számunkra a legfontosabb az új magyar autó, a Mercedes-Benz B-osztály. A Kecskeméten gyártandó egyterű látványosabb és tágasabb elődjénél, technikája is alapjaiban új, mert elöl hajtó autóinál a Mercedes leáll a szendvicsszerkezetű, dupla padlóról, amelybe ütközéskor a motor be tud fordulni.

Az új padlólemez konvencionális, erre épül majd az A-osztály is. Újak a motorok, a turbós benzinesek és dízelek teljesítménye 109 és 156 lóerő közötti, ami az egyterűk legjobb, 0,26-os alaktényezőjével kedvező fogyasztást ígér.

Mission L-ből Skoda Rapid?

Még nem sokat tudni a Dacia készülő limuzinjáról, ám a Skoda tanulmányként most bemutatja fő ellenfelét. A Mission L Rapid egy lépcsőshátú családi autó, amely a Skoda hatodik modellje lesz a Fabia, a Roomster, a Yeti, az Octavia és a Superb mellett.

Több mint valószínű, hogy a SEAT Toledo is a leendő Rapid alapjain születik majd újjá jó nagy és . A név egyébként a farmotoros korszakból származik, a 120-as Skoda kupéváltozatát 1981-1984 között hívták Gardénak, utána visszakapta a korábbi Rapid nevet.

Hibrid sportautó a Jaguartól

Mivel új Jaguarom a Jagek ára, használt pedig a fenntartási költségeik miatt nem lesz, marad a Jaguar szemüvegkeret és egy látogatás a britek standján. Idén megint nagyot virítanak, az XF és az új XJ után az új sportkupéval.

Lehet, hogy Rapid néven lesz belőle szériaautó, jövő év második felében

Lehet, hogy Rapid néven lesz belőle szériaautó, jövő év második felében

Jó ötven éve, 1961 tavaszán pompázott először a New York-i Autókiállításon a világ legszebb autója szavazásokon azóta is jól szerepelő E-Type. Kései utóda lehet az egyelőre C-X16 kódnéven futó kupétanulmány. A Jaguar hibrid hajtásláncot tervezett a koncepcióautóba, benne kompresszoros 3,0 V6-tal (380 lóerő/450 Nm) és villanymotoros rásegítéssel (95 LE/235 Nm). A végsebesség 300 km/óra, százra 4,4 másodperc alatt gyorsul. A C-X16-ból jövőre lesz széria roadster és kupé, XE néven.
A Jaguar hibrid hajtásláncot tervezett a koncepcióautóba, kompresszoros V6-tal (380 lóerő/450 Nm) és villanymotorral (95 LE/235 Nm)

A Jaguar hibrid hajtásláncot tervezett a koncepcióautóba, kompresszoros V6-tal (380 lóerő/450 Nm) és villanymotorral (95 LE/235 Nm)

Kovács Miklós a Primac nevű elektromos autóra feni a fogát, amely a hírek szerint 1088 lóerős. A horvát sportkocsi gyártója összesen 3800 Nm nyomatékot ígér a négy kerékagymotorral. Kíváncsiak vagyunk, milyen élőben.
Genfben szívecske volt a Volvo cappuccino tetején, idén a fenyő motívum a menő

Genfben szívecske volt a Volvo cappuccino tetején, idén a fenyő motívum a menő


850 kg körüli Alfa
Rendkívül jó, 4 kg/lóerő alatti az Alfa Romeo 4C Concept súly/teljesítmény aránya

Rendkívül jó, 4 kg/lóerő alatti az Alfa Romeo 4C Concept súly/teljesítmény aránya

Rendkívül jó, 4 kg/lóerő alatti az Alfa Romeo 4C Concept súly/teljesítmény aránya


Olaszországból a megnyújtott és erősen kipofozott, 65 és 85 lóerős kéthengeresekkel érkező új Panda mellett az Alfa 4C tanulmány lesz érdekes. Az Alfa a sportautó rendkívül jó, 4 kg/lóerő alatti súly/teljesítmény arányára büszke, amiben a 850 kiló körüli önsúly a nagy szám, nem az 1750 TBi-ből kihúzott jó 200 lóerő.

A 4C Concept szenzációs súlya a Lotus Elise-hez mérhető, amit szénszálas műanyagokkal és alumínium használatával sikerült elérni. Legkorábban 2013-ban lehet belőle utcai autó, 5 s alatti százra gyorsulással. Igyekszünk lecsekkolni, hogy a Genfben látott, autónak alig nevezhető makett után most egy komplettebb, legalább futóművel ellátott modellt állít-e ki az Alfa Romeo.