Ha piros sportkocsi, akkor Ferrari, pedig egy Lamborghininek is jól áll ez a szín, amit tegnap este a Volkswagen-konszern estélyén bizonyított az új Gallardo Super Trofeo Stradale. Az olasz sportkocsi a világ leggyorsabb kupasorozatának, Lamborghini Blancpain Super Trofeo utcai modelljének tekinthető.

A legextrémebb Lamborghini Gallardo 1
A legextrémebb Lamborghini Gallardo 21


Motorja ugyanúgy 570 lóerős V10-es, de mégis gyorsabb, mint a többi Gallardo, a különbség a tömeg oldalon keresendő. Ennél modellnél ugyanis többfelé használtak alumíniumot és karbont, hogy könnyebbé tegyék. Sikerült is, 1340 kilót nyom, ami 70 kilóval kevesebb, mint a hagyományos Gallardo LP 560-4.

A kisebb tömegnek köszönhetően a Super Trofeo Stradale hasít is rendesen, 3,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, csúcssebessége pedig 320 km/óra.

A kiállított modell fekete-piros színben pompázik kívül-belül, de a modell elérhető fehér- és szürke-fekete kombinációban is. Összesen 150 darab készül belőle.

Megvalósul a legdurvább Lamborghini

A legextrémebb Lamborghini Gallardo 22


Az eseményen egy másik Lamborghiniről is hallottunk. Bejelentették, hogy 20 darab elkészül a Sesto Elemento különlegességből. A járgány mindössze 2,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót. Ez nem elsősorban a Lamborghini Gallardóból átemelt 570 lóerős V10-es motor érdeme, sokkal inkább annak köszönhető, hogy mindössze 999 kilót nyom.

Neve onnan ered, hogy a szén a hatodik elem (Sesto Elemento) a periódusos rendszerben, az autó kialakításánál pedig erőteljesen használtak szénszálas műanyagot. A jármű karbon központi utascella köré épül, ehhez csatlakoznak az első és hátsó segédkeretek, szintén karbonból, míg a csatlakozások, futóműbekötési pontok alumíniumból készültek. Ugyanakkor a futómű fő részeit és a felniket is szénszálas műanyagból formázták, ahogy az utastér legtöbb elemeit is. 

Az autó csak zártpályás használatra lesz alkalmas, rendszámot nem kaphat. 2013-ban adják át a vevőknek. Állítólag darabjáért 3 millió dollárt (630 millió forint) kérnek majd.

Többek között a diffúzor, a visszapillantó tükrök háza, az új, kézzel állítható hátsó szárny és a motorháztető is szénszálas műanyagból van. Utóbbi kettő nagyon hasonló az említett versenyautó elemeihez, a motorháztetőt például gyorscsatlakozók rögzítik, így pillanatok alatt nézhetnek be a szerelők, ha szükséges. A 19 colos felnik utrakönnyű kivitelűek, csak ezekkel 13 kilót spóroltak a tervezők.

Az utasteret karbonból készült elemek és Alcantara borítás teszi különlegessé, miközben versenyülések és a hozzájuk való övek éreztetik versenyzőnek a vezetőt. Ha a vásárló ennél is többet akar, kérhet bukócsövet, tűzoltó készüléket és karbon-kerámia féktárcsákat is.