A Škodával versenyző Jan Kopecky nyerte az IRC-sorozat első magyar versenyét a Mecsek-ralit, amelyet a régi ralikat idézően elképesztő nézőtömeg kísért figyelemmel a helyszínen. A cseh versenyző a 14 szakaszos versenyen folyamatosan üldözte az élen álló Andreas Mikkelsent, a gyorsasági szakaszok győzelmein az első napon csak ők osztoztak, és a vasárnap is hasonlóképpen indult. Olyannyira, hogy a tizedik, árpádtetői gyorson hajszálra azonos időt száguldottak.

Itt aztán valamelyest fordult a kocka, a belga Thierry Neuville itt gondolta ugyanis úgy, hogy eljött az ő ideje. Ettől kezdve hihetetlen sebességre kapcsolt, az utolsó négy gyorsot fölényesen nyerte. Mindez azonban arra volt csak elég, hogy – az egész IRC-sorozat eddigi legszorosabb befutójával – nyolc tized másodpercre megközelítse Kopeckyt.

Ám Neuville a végén mégsem harmadik, hanem második lett, miután Mikkelsen a 13-as gyorson eltalált egy útszéli rönköt, az ütközés pedig tönkretette az autót, így pár száz méterrel később – az élről – kiállt. Kopecky ráadásul duplán örülhetett, pécsi sikerével ugyanis átvette a vezetést az éves értékelésben is az addigi éllovas Juho Hanninentől.

A legszorosabb befutóval debütált a magyar IRC-futam 1
A legszorosabb befutóval debütált a magyar IRC-futam 25


„Nem tudtam volna megverni Andreast, ha nem történik vele baleset. Nagyon aggódtam, hogy esetleg bajuk esett, de aztán hallottam, hogy szerencsére megúszták. Örülök, hogy vége a versenynek” – mondta Kopecky.

A külföldi pilóták által különben egyöntetűen nagyon gyorsnak minősített terep egyébként is alaposan megrostálta a mezőnyt: a 47 IRC-indulóból csak 31-en látták meg a célt; az ORB-mezőny ennél is jobban megcsappant, itt mindössze 22-en maradtak a végére.
A legszorosabb befutóval debütált a magyar IRC-futam 26
Miközben az IRC-sorozat még Olaszországban, Skóciában és Cipruson folytatódik, addig a magyar bajnokságban a Mecsek-rali a bajnoki címről is döntött. Nem kedvezett a szerencse az eddigi listavezető ifj. Tóth Jánosnak, akinek a Peugeot-ja szinte végig technikai, általában váltóproblémákkal küszködött. A vetélytársak közül Kazár Miklós korán kiállásra kényszerült, így az éves tabella harmadik helyén álló Aschenbrenner György került helyzetbe. Amellyel élni is tudott, így a másfélszeres szorzójú pécsi futam pontjai elégnek bizonyultak számára bajnoki cím megvédésére.

A Mecseken az ORB-dobogó másik két fokára Bútor Róbert és Botka Dávid állhatott fel, az éves értékelésben ifj. Tóth János és Bútor Róbert végzett a 2-3. helyen.

A Canon 45. Mecsek Rallye végeredménye:

1. Jan Kopecký/Petr Starý (Škoda Fabia S2000) 2:00:06,7 perc
2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +0,8 mp
3 Freddy Loix/Frédéric Miclotte (Škoda Fabia S2000) +1p
4 Bryan Bouffier/Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +1p35,6mp
5 Hermann Gassner Jnr/Timo Gottschalk (Škoda Fabia S2000) +2p35,6mp
6 György Aschenbrenner/Pikó Zsuzsa (Mitsubishi Lancer Evo IX) +2p38,2mp
7 Toni Gardemeister/Tapio Suominen (Škoda Fabia S2000) +3p05,6mp
8 Róbert Bútor/Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) 3p16,8mp
9 Bruno Magalhes/Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +3p51,7smp
10 Beppo Harach/Andreas Schindlbacher (Mitsubishi Lancer Evo IX) 4p14,0mp

A legszorosabb befutóval debütált a magyar IRC-futam 27 Forrás: irc.mecsekrallye.hu