A Webasto leginkább utólag beépíthető állófűtéseiről és buszklímáiról ismert mifelénk, bár a standon büszkén kiállítottak egy vászontetős E30-as BMW 325i-t és egy új Golf kabriót is – mindkét modellhez ők szállították a nyitható tetőt.
De volt még ott egy Suzuki Splash is, orrán S betű helyett büszke W-vel, tetején napelemmel. Hát ez meg mi lehet? Megkérdeztem.
A Splasht nem ők alakították át villanyüzemre, az autó a Stromos terméke. 76 lóerős villanymotor, optimális körülmények között 100 km megtételhez elég energiát tároló lítium-ion akku, 120 km/h végsebesség, furamód meghagyott kuplung és váltó.
A Webasto – fő profiljának megfelelően – csak két ponton nyúlt bele a kis esztergomi származású villanyautóba. A tetőbe napelemet építettek, ami az akkut is tölti, és a kisebb elektromos fogyasztók (hűtőbox, laptop-töltő) energiaigényének kiszolgálásával egy picit megnövelheti a hatótávot.
Ezért a Webasto folyékony üzemanyaggal működő kis kályhát épített a kocsiba. A CO2-egyensúly békén hagyása érdekében természetesen nem benzin, nem gázolaj, hanem bioetanol ég el a picike kazánban. A kályha teljesítménye 1,5-4,6 kW, óránként nagy hidegben sem éget el négy decinél több szeszt.
Az autó elektromos rendszerét csupán 9-28 watt felvételével terheli a kályha, vagyis derűs, de hideg időben akár a napelem-tető és némi finomszesz használatával úgy fűthet a villanyautós, hogy a nagy üzemi akku meg sem érzi a terhelést.
A fejlesztés egyelőre csak a lehetséges ipari vásárlóknak szól, a gyakorló villanyautósok utólagos alkoholkályhásítására nem tudott árat mondani a cég.