45 éve a piacon van és a népszerűsége töretlen, a Ford Transitból mostanáig több mint 6,3 millió darab kelt el világszerte. Sikerének alapja a széles kínálat, hiszen, első-, hátsó-, illetve összkerékhajtással, rövid és közepes és hosszú tengelytávú változatban, zárt dobozosként alacsony közepes vagy magas raktérrel, ugyanakkor platós vagy busz kivitelben stb. is kapható.
Transitból épített fotósautót az újságok számára a Ford
Transitból épített fotósautót az újságok számára a Ford
Fotó megosztása:
Pedálokkal elektromosan mozgatható a szék, hogy az operatőr, vagy a fotós igényeinek megfelelő magasságból készüljön a kép
Pedálokkal elektromosan mozgatható a szék, hogy az operatőr, vagy a fotós igényeinek megfelelő magasságból készüljön a kép
Fotó megosztása:
Mindegyik 2,2-es dízel
Mindegyik 2,2-es dízel
Fotó megosztása:
Itthon máris kapható
Itthon máris kapható
Fotó megosztása:
Több száz kilós ballaszt szimulálta az árut
Több száz kilós ballaszt szimulálta az árut
Fotó megosztása:
Már nemcsak modellként, de csomagként is létezik
Már nemcsak modellként, de csomagként is létezik
Fotó megosztása:
Többek között új, változó geometriájú turbófeltöltő is a módosítás része
Többek között új, változó geometriájú turbófeltöltő is a módosítás része
Fotó megosztása:
8.9 százalékkal takarékosabbak az új motorok
8.9 százalékkal takarékosabbak az új motorok
Fotó megosztása:
Évente 70-200 000 forintot is megspórolhat
Évente 70-200 000 forintot is megspórolhat
Fotó megosztása:
Az új anyagoknak, szigeteléseknek köszönhetően, nagyon csendes az utastér
Az új anyagoknak, szigeteléseknek köszönhetően, nagyon csendes az utastér
Fotó megosztása:
30 000 helyett elég 50 000 kilométerenként szervizbe vinni az új Transitot
30 000 helyett elég 50 000 kilométerenként szervizbe vinni az új Transitot
Fotó megosztása:
A Transit az egyik fő bevételi forrása a Fordnak
A Transit az egyik fő bevételi forrása a Fordnak
Fotó megosztása:
130-nál csak 2100-at forog a 140 lóerős változat motorja, az ECOnetic még 350-nel kevesebbet
130-nál csak 2100-at forog a 140 lóerős változat motorja, az ECOnetic még 350-nel kevesebbet
Fotó megosztása:
Mindkét oldalon van felül rakodórekesz, de hiányzik a kitámasztás
Mindkét oldalon van felül rakodórekesz, de hiányzik a kitámasztás
Fotó megosztása:
A sok rekesz közül kettő
A sok rekesz közül kettő
Fotó megosztása:
Mondeóban szolgált korábban a kormány, tempomat is van hozzá
Mondeóban szolgált korábban a kormány, tempomat is van hozzá
Fotó megosztása:
CD mellett SD-kártyát is fogad a navigációs rendszer
CD mellett SD-kártyát is fogad a navigációs rendszer
Fotó megosztása:
Laptop, vagy akár irat tartására is alkalmas a kihajtható asztalka
Laptop, vagy akár irat tartására is alkalmas a kihajtható asztalka
Fotó megosztása:
Nem frázis, személyautós a belseje
Nem frázis, személyautós a belseje
Fotó megosztása:
Másfél literes és kisebb palackoknak is jut hely
Másfél literes és kisebb palackoknak is jut hely
Fotó megosztása:
A kormányhoz közeli váltó kényelmesebbé teszi a vezetést és több hely marad középen
A kormányhoz közeli váltó kényelmesebbé teszi a vezetést és több hely marad középen
Fotó megosztása:
Mindegyik modellben hatfokozatú sebességváltó van
Mindegyik modellben hatfokozatú sebességváltó van
Fotó megosztása:
A hátsó sorokban is jut hely bőven az utasoknak
A hátsó sorokban is jut hely bőven az utasoknak
Fotó megosztása:
Az osztott tükör jól jön városi használatnál
Az osztott tükör jól jön városi használatnál
Fotó megosztása:
A buszban is benn vannak a rögzítési pontok, ha az ülések helyett mást szállítanánk
A buszban is benn vannak a rögzítési pontok, ha az ülések helyett mást szállítanánk
Fotó megosztása:
Akár egy nyomásmérő, fel kell pumpálni a deréktámaszt
Akár egy nyomásmérő, fel kell pumpálni a deréktámaszt
Fotó megosztása:
Az ECOnetic modellbe hosszabb váltó és alacsonyabb ellenállású abroncsok kerülnek
Az ECOnetic modellbe hosszabb váltó és alacsonyabb ellenállású abroncsok kerülnek
Fotó megosztása:
Alaphelyzetben így nyílnak az ajtók, de gombnyomásra kihajthatók teljesen és kérhető felfelé-nyíló ajtó is
Alaphelyzetben így nyílnak az ajtók, de gombnyomásra kihajthatók teljesen és kérhető felfelé-nyíló ajtó is
Fotó megosztása:
A kormány nem állítható, de az ülés sok irányba mozgatható
A kormány nem állítható, de az ülés sok irányba mozgatható
Fotó megosztása:
Kukucskáló a raktérre
Kukucskáló a raktérre
Fotó megosztása:
Minden modellhez rendelhető 110-es sebességkorlátozó és motorleállító rendszer
Minden modellhez rendelhető 110-es sebességkorlátozó és motorleállító rendszer
Fotó megosztása:
Eltűnik a kínálatból a 3,2 literes dízelmotor és benzines is
Eltűnik a kínálatból a 3,2 literes dízelmotor és benzines is
Fotó megosztása:
125 lóerős motorral és közepes dobozzal is elérhető a Transit ECOnetic
125 lóerős motorral és közepes dobozzal is elérhető a Transit ECOnetic
Fotó megosztása:
Minden Transit megfelel az Euro5-ös emissziós normáknak
Minden Transit megfelel az Euro5-ös emissziós normáknak
Fotó megosztása:
A legtakarékosabb változat beéri 6,6 liter üzemanyaggal is
A legtakarékosabb változat beéri 6,6 liter üzemanyaggal is
Fotó megosztása:
A 100 LE-s változat nem egy repülőgép
A 100 LE-s változat nem egy repülőgép
Fotó megosztása:
Már csak 2,2-es dízelmotorral készül a Transit
Már csak 2,2-es dízelmotorral készül a Transit
Fotó megosztása:
Az ezüstszínű rácsozásról azonosítható az új
Az ezüstszínű rácsozásról azonosítható az új
Fotó megosztása:
Város terítőjáratban jól jöhet a tolatókamera
Város terítőjáratban jól jöhet a tolatókamera
Fotó megosztása:
A hosszú nagy mögött elbújik a rövid kis dobozos változat
A hosszú nagy mögött elbújik a rövid kis dobozos változat
Fotó megosztása:
innen nézve nem látszik, hogy új
innen nézve nem látszik, hogy új
Fotó megosztása:
Mindegyik 2,2-es dízel
A modell eladásai a Ford ügyeit is alapvetően befolyásolják. Hiszen például a magyar piacon a márka személyautó üzletága „csak” a második helyen áll jelenleg, de a Transitnak – amely a Focus mögött a 2. legnépszerűbb Ford modell – köszönhetően a teljes gépjárműeladást (teherautók, buszok is) vizsgálva piacvezető a Ford. Ugyanakkor a haszon tekintetében a Transit a Mondeóval versenyez az első helyért. Így valószínűleg a Transit a Ford legfontosabb modellje, amely 2012-re megújul.
Új motorral
2006 óta van a piacon a jelenlegi negyedik generáció, amely időközben már átesett egy szépészeti beavatkozáson. Most pedig műszakilag frissült fel a modell. Németországban, München környékén próbáltuk ki a 2012-es Ford Transitot.
Többek között új, változó geometriájú turbófeltöltő is a módosítás része
Többek között új, változó geometriájú turbófeltöltő is a módosítás része
A külsőleg mindössze ezüstszínű rácsozásáról és egyes verziókon teljesen fényezett lökhárítójáról felismerhető modell alapvető újdonsága, hogy immár a típus összes motorja megfelel az Euro 5-ös emissziós normáknak. Ehhez a már létező 2,2-es dízelmotort fejlesztette tovább a Ford, úgy, hogy az erősebb és takarékosabb, mint korábban, ráadásul többféle teljesítménnyel érhető el. Az új motor nemcsak az eddigi 2,2 literesek helyébe lép, de leváltja a korábbi 2,4-es dízeleket is. Ugyanakkor eltűnik a 3,2 literes dízel és a benzines változat is.
Összegezve, aki ezután mifelénk Transitot vásárol, 2,2-es dízelmotorral kapja. Az elsőkerék-hajtású változatok kérhetők 100, 125 és 140 lóerős motorral (nyomatékuk 310, 340, 350 Nm), a hátsókerék-hajtásúak 100, 125, 155 lóerővel (310, 350, 385 Nm), illetve a minibusz 135 lóerővel (350 Nm). A 4×4-es kivitel 125 lóerős (350 Nm) motort kap.
Milyen vezetni?
Az ezüstszínű rácsozásról azonosítható az új
Az ezüstszínű rácsozásról azonosítható az új
A 140 lóerős motort buszkivitelben vezettük, az személyautós dinamikával ruházta fel a nagy dobozt, könnyedén tartható vele a forgalom tempója még autópályán is. Egyedül a nagy felület miatti oldalszél-érzékenységre kell figyelni.
A 100 lóerős alapmodellnél – amit áruszállítóként próbáltunk – már el kell fogadni, hogy teherjárművet vezetünk és illik ennek megfelelően felmérni előzési lehetőségeinket. Természetesen mindkét modell vezetőfülkéje nagyon komfortos, személyautós kivitelül, de munkahelynek megfelelő praktikummal, rengeteg rakodóhely várja a sofőr dolgait. Ami igazán feltűnő, az a kiváló hangszigetelés. Az új modelleknél a műszerfalnál és a padlónál alkalmazott új anyagoknak köszönhetően nagyon csendes a Transit.
A nagy, többsíkú tükröknek köszönhetően könnyen manőverezhető a Transit, de ha valakinek így sem megy a tolatás, annak ott a kamera.
Nézze meg a gyár sajtófotóit is
Takarékosságra hangolva
Nem frázis, személyautós a belseje
Nem frázis, személyautós a belseje
Az új négyhengeres Duratorq TDCi kisebb kompresszióval üzemel, ugyanakkor a korábbinál nagyobb nyomású befecskendezést alkalmaznak nála, miközben új, változó geometriájú turbófeltöltővel és módosított kipufogógáz-kezeléssel gazdagodott.
Az átdolgozott kormányrásegítés, a csak szükség esetén működésbe lépő olajszivattyú és az új sebességváltó is hozzájárul ahhoz, hogy a korábbinál takarékosabb lehessen a Transit. Emellett immár minden modellbe hatfokozatú sebességváltó kerül, amely nemcsak a korábbi öt-, de a korábbi hatfokozatú váltónál is hosszabb áttételű.
Ehhez jöhet még a most bevezetett – rendelhető – ECOnetic csomag, motorleállító rendszerrel és sebességhatárolóval. A kikapcsolható rendszer alaphelyzetben nem engedi, hogy 110 km/óránál gyorsabban haladjon a jármű.
Kevesebb üzemanyag = kisebb költség
A hosszú nagy mögött elbújik a rövid kis dobozos változat
A hosszú nagy mögött elbújik a rövid kis dobozos változat
A felsorolt megoldásoknak köszönhetően az új Transitok modellváltozattól függően 8-9 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint elődeik. Mint Varga Zsombortól, a Ford hazai PR- és kommunikációs igazgatójától megtudtuk, Magyarországon a kisebb cégek járművei évi 30-40 ezer kilométert futnak, míg a nagyobb cégek terítőjáratai akár 60 ezer kilométert is megtesznek egy évben. Így a korábbi modellekhez képest, amelyek 8-10 literes átlagfogyasztással üzemeltek, 70 000-200 000 forint is megspórolható évente az új motorral szerelt variánsokkal.
Sőt az új modelleket már elég 50 000 kilométerenként, illetve kétévente kötelező karbantartása, szervizbe vinni, az eddigi 30 000 km helyett, ami további spórolási lehetőséget jelent. A Ford számítása szerint összességében 25-40 százalékkal csökkenhetnek az éves költségek.
Ennél is van azonban lejjebb, mert létezik az úgynevezett ECOnetic modell, amely eltér a hasonló nevű csomagtól. Az eddig csak rövid, alacsony kivitelben elérhető változat a 2012-es modellévtől már hosszú tengelytávolsággal, közepes dobozzal is kapható. Előbbibe 100, utóbbiba 125 lóerős motort építenek.
A dugóban, piros lámpánál hasznos start&stop rendszer és a 110-es sebességhatároló mellett a többi Transiténál is hosszabb áttételű váltó, eltérő abroncsok és keréktárcsák, és módosított motorvezérlés is segíti a takarékoskodást. A korábbi ECOnetic modellhez képest az új rövid modell 8,5 százalékkal kevesebbet fogyaszt, a szabvány szerint beéri 6,6 liter gázolajjal száz kilométeren. Mindez elvben azt jelenti, kilencszáz literrel kevesebb üzemanyagot használ el 150 000 kilométer alatt, ami 330 000 forintnyi megtakarítást eredményezhet.
A 2012-es Transitra nem kell várni, aki most rendel az áruszállítóból, az már az új specifikációnak megfelelő modellt kapja.