Az F1-be idén visszatérő olasz gyártó, a Pirelli az idény előtt úgy döntött, a különböző keverékű abroncsait különböző színű logókkal jelöli (szuperlágy – piros, lágy – sárga, közepes – fehér, kemény – ezüst), de ezek megkülönböztetése nem bizonyult túl könnyűnek a mozgó autókon.

Az olasz gyártónál fontolgatják, hogy jövőre új rendszerrel teszik könnyebbé az abroncsok megkülönböztetését.

„Egy kicsit nagyobb eltérés kellene, javítanunk kell a jelöléseken, legalábbis a közepes és kemény keveréknél a fehér és az ezüst miatt. Meg kell különböztetnünk őket, színesebbé kellene tenni, hogy akkor is jól láthatóak legyenek, amikor forognak. Dolgozunk rajta. Még nincs meg a végleges megoldás, lehet, hogy pályázatot is kiírhatunk, hogy az emberek döntsék el, milyen színeket használjon a Pirelli jövőre” – mondta a cég motorsportfőnöke, Paul Hembery az Autosportnak, hozzátéve, hogy nem is a színek, hanem maga a jelölési módszer jelenti az igazi kihívást.

„A színről egészen későn is dönthetünk, a nehézség a módszer. Az tart sokáig, hogy kitaláljuk, hogyan vigyük fel a színt a gumikra. Egyszerűnek tűnhet, de valójában bonyolult feladat egy domború felületre nyomtatni úgy, hogy az aztán ellenálljon a kerékvetőknek, a dörzsölésnek is. Nem sokan foglalkoznak ezzel a világon, szóval magunknak kell kitalálnunk.”

Míg a Bridgestone tavaly fényvisszaverő festéssel készült az éjszakai Szingapúri Nagydíjra, a Pirelli idén nem tervez hasonlót.

„Az idei évre nem lesz ilyen. Matricákat alkalmazunk, azaz a címke csak az abroncs elkészülése után kerül fel. A mostani címkézési technológiánk mellett nem tudunk fluoreszkáló festéket felvinni.”