Már két héttel ezelőtt felröppent, hogy Protonon keresztül maláj állam tulajdonban lévő, az F1-ben a Renault névadó szponzoraként jelen lévő Group Lotus és az F1-es csapatát Team Lotus néven működtető Tony Fernandes megegyezett a helyzet feloldásáról.

Bár a maláj milliárdos terve eredetileg az volt, hogy az F1-ben feltámasztott Lotus név után átveszi az autógyártó Group Lotust is, oda más vezető, Dany Bahar került, aki inkább külön F1-es projektben kívánta megforgatni a nevet, így a Renault-csapat névadó szponzoraként lépett be.

A Lotus név F1-es használata körüli vita egészen a bíróságig jutott, de valódi megoldás nem született, hiszen az ítélet szerint Fernandesék jogszerűen vették meg és használjáka a „Team Lotus” nevet, míg a sportkocsigyártónak minden joga megvan arra, hogy az F1-ben és azon kívül is használja a Lotus megnevezést.

Úgy tudni, hogy a Fernandes jövőre ejtheti a Team Lotus nevet és a kiscsapat a tavasszal megvásárolt sportkocsigyártó, a Caterham, valamint a maláj üzletember légitársasága, az Air Asia után a Caterham Team Air Asia nevet kapja – a GP2-ben egyébként már idén is így szerepelt a fiókcsapata.

Fernandes a hétvégén nyilatkozva utalt rá, hogy nem kívánja tovább tolni a sportkocsigyártó Lotus szekerét azzal, hogy az F1-ben ő is népszerűsíti a nevet.

„Mindig is zavart ez a valóban mi vagyunk-e a Team Lotus kérdés. Én mindig is mondtam, hogy a múlt egy dolog, az tényleg a Lotusé, mi csak a nevet hozzuk vissza új tulajdonosi háttérrel. Az már a szurkolók dolga, hogy megszeretnek-e minket vagy sem. És persze üzlet is van ebben. Nincs értelme viselni egy nevet, ha haszon nem származik belőle. Most gyakorlatilag valaki másnak végzünk marketingmunkát. Nem hiszem, hogy ez egészséges így, sem a Lotus Renault, sem a Team Lotus, senki számára” – magyarázta az Autosportnak.

F1: Kiegyezett a két Lotus 1
F1: Kiegyezett a két Lotus 7


„A márka megóvása mindig is elsődleges volt számomra, nem is én kezdtem ezt az egészet. Nem én álltam elő követelésekkel, hanem ők (a Group Lotus). Az ügyet el is vesztették. Én mindig nyitva tartottam az ajtót, születhet olyan win-win megoldás, ami után mi lelépünk a porondról. Azt sem titkoltam soha, hogy be akarok szállni az autóiparba, és most már itt is van nekünk a Caterham.”

Miután Fernandes gyakorlatilag elismerte a megegyezést és a jövő évi névváltoztatást, a Lotus Renault főnöke is utalt rá, hogy 2012-re változik a helyzet.

„Láttam, hogy a paddockban Dany Bahar kedélyes beszélgetést folytatott Tony Fernandesszel, szóval azt hiszem, megszületett a megegyezés. Meglátjuk! A csapat és a kasztni nevének megváltoztatása bonyodalmat jelenthet a szponzori és a tévés pénzek szempontjából, szóval ezzel majd még foglalkoznunk kell, ha minden összeáll” – mondta Eric Boullier.

A francia ezzel arra utalt, hogy a csapat Fernandesék kiszállása után végre ejthetné a Renault nevet – a francia gyártó 2010 óta nem tulajdonos, azonban a csapat és kasztni neve nem változhatott Lotusra, azt ugyanis a kisebbik csapat birtokolta.