A Renault idén a Red Bullt, a Lotus Renault GP-t és a Team Lotust látja el motorokkal, de már a nyáron bejelentették, hogy 2012-től újjáélesztik a 90-es évek sikerpárosítását, a Williams-Renault együttműködést is.

A francia gyártó 2010-re csapattulajdonosként kiszállt az F1-ből és csak a motorszállítói szerepre helyezte a hangsúlyt. A nemrég kinevezett új vezérigazgató, Carlos Tavares egy friss interjúban arról beszélt, hogy ez így tökéletes, és további partnerekre is nyitottak, csak örülnek neki, ha minél több csapatnak szállíthatnak.

„A stratégiánk nem változott: a motorszállításra koncentrálunk. Én nagyon elégedett vagyok ezzel, ugyanis a célom, hogy a Renault-nál az alapokra fókuszáljunk és ne nyújtózkodjunk túl messzire. Az autó szíve a motor, szóval örülök, hogy ez áll nálunk a középpontban. Szerintem jól teljesítünk ezen a téren, az eredmények magukért beszélnek” – mondta a Renault F1-es stratégiájáról beszélve.

„Nagyon pozitív, hogy négy csapat van velünk és hogy ki tudjuk elégíteni az igényeiket. Az sem lenne ellenemre, ha még több partnerünk lenne, hiszen ezzel tovább csökkennének a költségeink” – tette hozzá.

Friss találgatások szerint hamarosan jöhet is az új partner, az olasz Autosprint és a spanyol AS is arról ír, hogy a HRT is tárgyal a Renault-val, 2012-re a Cosworth helyett a franciák erőforrásaira válthatnak.

Az Autosprint úgy tudja, hogy a Cosworth-motorral együtt a spanyol kiscsapat a Williamstől kapott sebességváltót is ejtené, helyette a Lotus Renault-tól venné az alkatrészt a jövő évben.

Ha a hír igaz, a 2010 előtt még öt csapattal – az el sem induló USF1, a három újonc, a Virgin, Hispania, Lotus Racing és a Williams – számoló Cosworth-nél 2012-re egyetlen partner, a Virgin marad. Hogy túlélheti-e ezt a brit gyártó F1-projektje, nem tudni, de talán a nem túl rózsás kilátásokra utalhat az, hogy az elmúlt két évben azt irányító Mark Gallagher a múlt héten jelentette be távozását.