Míg a Dacia hivatalos standján csupán egyetlen érdekes autó, egy Duster tűzoltókocsi jelenti a 2011-es, ’12-es újdonságokat (legalábbis e cikk megírásáig), egy kis német tuningcég hozott egy izgalmas Dustert. Rögtön rátérünk a sátáni fekete szépségre, addig egy kis pörgő-forgó Feuerwehr:
Az 1975-ben alapított ELIA olcsó – legalábbis viszonylag olcsó – kocsik, leginkább a Renault-Nissan szövetség autóinak csinosítására szakosodott. Pár éve csináltak már Frankfurt kedvéért kompresszoros Logant is, de most egy Dustert alakítottak át kedvük szerint.
A Darkster név telitalálat; megmarad benne a modell eredeti neve is, ugyanakkor kifejezi a mattfekete diszkont-vadállat hangulatát. Az átalakítás alapjául szolgáló dízel Dacia kicsit erősebb is lett az ELIA kezelésétől (107 helyett 123 lóerős), a futóművet is módosították, de a hangsúly inkább az optikai kiegészítőkön, a hasznos és kevésbé hasznos extra felszereléseken van.
Eleve azzal kezdődik a hangulatmódosítás, hogy az összes Dacia-emblémát lecserélték ELIÁ-ra. Keresőreflektorok, gallytörő rács, tetőspoiler, küszöbvédők, 20 collos alufelnik, hímzett üléskárpit, mattfekete fóliázás – gyönyörű.
Különben ez utóbbi tétel az ELIA Darkster leggyengébb pontja. A fólia csúnya ráncokat vet minden sarok, szeglet mögött. De hát ez kívülről úgyse látszik, csak az, hogy ez a legmenőbb Dacia a világon.
Az átalakítás ára több mint tizenegyezer euró, több mint hárommillió forint, ebből gyakorlatilag még egy benzines Dustert vehetnénk a dízel mellé.
A Frankfurti Autószalonon kiállított, 500 kilométert futott példány teljes ára 28 ezer euró – nyolcmillió forint. Na azért, akármilyen állatul néz is ki ez a Duster, ennyiért nem biztos, hogy Dacia kéne.
Vagy igen?