Júliusban megújult az Audi A5, és a hagyományosabb modellek után a sportváltozat is átesett a szépítőkúrán. Az Audi Frankfurtban leplezte a megújult RS5-öt.
A 2012-es modell új „singleframe” hűtőrácsa már az új irányvonal szerinti, azaz nem lekerekített, hanem letörtek a felső sarkai, ugyanakkor a rácsozás nem krómozott, hanem antracitszürke. Emellett megújultak a fényszórók is, az új formájú elemekben a LED-es nappali világítás immár keretet rajzol.
Ennél is kisebb a változás az autó hátsó traktusán, a LED-es hátsó lámpatestek újszerű, folyamatos fénycsíkokkal, míg a diffúzorelem feltűnően magasra húzva jelenik meg. Továbbra is hangsúlyos a kipufogó két ovális vége, de kívánságra az Audi sportkipufogót is kínál, amely fekete végcsövekkel készül.
Az utastérben alul lecsapott kormány szerepel az új modellekben, illetve a kormányközép már kerek, így a klasszikus singleframe is eltűnt róla. A gyújtáskulcs és a váltókar mandzsettája szintén átdolgozott formában jelenik meg, de a kormányoszlop bajuszkapcsolóit is modernizálták a tervezők. Emellett új díszítőelemekkel és huzatokkal gazdagodott a kínálat. Továbbra is választható a versenysportos kagylóülés vagy szellőző funkcióval kiegészített, komfort-ülés is.
Ami azonban változatlan, hogy az Audi RS5 Coupé mozgatásáról továbbra is V8-as szívómotor gondoskodik. A 4,2 liter hengerűrtartalmú motor igazán pörgős, 8250 percenkénti fordulatszámnál adja le legnagyobb, 450 lóerős teljesítményét.
A Győrben készülő motorral a kétajtós kupé álló helyzetből mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét az elektronika korlátozza 250 kilométer/órára.
Kívánságra az Audi 280 kilométer/órára is állíthatja a határt.
A motorhoz hétfokozatú duplakuplungos automata váltó és négykerék-hajtás tartozik. A kormányról is kapcsolható váltóba rajtautomatikát is rejtettek, az összkerékhajtás pedig képes akár a nyomaték 85 százalékát is hátra vezérelni, így az RS5-nek hátsókerék-hajtást idéző karaktert biztosítani.
Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszere továbbra is a szériafelszereltség része, amely lehetővé teszi a vezető számára a kormányzás, a hétfokozatú S-tronic sebességváltó és a gázpedál jelleggörbéinek háromféle beállítás szerinti kiválasztását, sőt ilyenkor a kipufogó hangja is változik.
A sportfutómű és nagy teljesítményű fékrendszer csak hab a tortán.