Új gumival készül a télre a Goodyear, az új UltraGrip 8 már a teljes futófelületén használja a blokk összekapcsoló rendszert. A cég által szabadalmaztatott háromdimenziós rendszer a korábbinál több számú mikroárkot hoz létre az abroncs futófelületén. A több árok pedig jobb tapadást eredményez jeges és havas útfelületen, mert az árkokban olyan élek jönnek létre, amelyek még az útfelülettel történő érintkezés előtt megnyílnak, és belekapaszkodnak a hóba és a jégbe.

Rövidebb fékút az új téli Goodyearrel 1
Rövidebb fékút az új téli Goodyearrel 7


Ahhoz azonban, hogy az abroncsok nedves és száraz útfelületen egyaránt jó kezelhetőséget és fékezési teljesítményt nyújtsanak, a blokkoknak merevnek és tömörnek kell lenniük. Ennek érdekében fejlesztették ki az árkok háromdimenziós, összekapcsoló hatását. Amikor a futófelületi blokkok érintkezésbe lépnek az útfelülettel, az árkok bordás kialakításuknak köszönhetően szorosan összezáródnak. Ez hozza létre azt a szükséges blokkmerevséget, amely kezelhetőséget és kormányozhatóságot eredményez.

Az elméletet a teszteredmények is alátámasztják: a TÜV Süd szerint az új Goodyear UltraGrip 8 a konkurenciához képest 4%-kal rövidebb féktávolságot biztosít nedves, gyengén tapadó aszfalton, 16%-kal jobban teljesít felúszás elleni védelem tekintetében az ívelt, nedves útfelületen, 3%-kal rövidebb féktávolságot biztosít havas utakon, illetve 5%-kal jobban tapad havon.

A 80-ról 20 km/órára történő lassítás során mért 4%-kal rövidebb féktávolság 1,6 méteres távolságot jelent, ami egyáltalán nem mindegy egy valós helyzetben.

Az új gumiabroncs nagyobb érintkezési felülettel rendelkezik, amely optimális nyomáseloszlást eredményez a tapadási felületen. Az abroncs nagyobb érintkezési felülete miatt fokozottabb a fékezési teljesítmény és jobb az irányíthatóság jeges útviszonyok között. A gumiabroncs könnyített vázszerkezete és kis gördülési ellenállást biztosító keverékei lehetővé teszik a hatékonyabb üzemanyag-fogyasztást és az alacsonyabb széndioxid-kibocsátást.