Az új Bogárnak sikerült szakítania elődje nőiességévvel, de a Frankfurti Autószalonra a tervezők még több tesztoszteront pumpáltak az új járgányba. A még fejlesztési fázisban lévő, így tanulmányként kiállított Beetle R ugyanazt a dinamikát hozza, akár a Golf R, vagy Sirocco R.

Tökös lett a VW Bogár 1
Tökös lett a VW Bogár 25


A 20 colos felnik azonnal jelzik, hogy nem egy szokványos autóról van szó, de a kerekek mögött megbújó kék féknyergek is izgalmasnak hatnak. Az R csomag részeként a hagyományosnál szélesebb lökhárítók kerülnek az autóra. Az új első elem nemcsak a leszorítóerőre van jó hatással, de több levegő jut a fékekhez és a motorhoz, ahonnan a felmelegedett közeget a motorháztető szellőzői szippantják el.

Hasonló nyílásokat a hátsó lökhárítón is kialakítottak a jobb fékhűtésért, de látványos a négy kipufogóvég és zongoralakk bevonatú kis spoiler is. A fényes fekete festésből jutott amúgy a visszapillantókra, a kilincsekre és a tetőre is. De ha már kívül használták, belül sem feledkeztek meg róla, jutott a műszerfalra, a váltókarra stb. belőle.

Ha lehet, az utastér még a külsőnél is sportosabb, ami egyfelől köszönhető nappabőr-borítású sportüléseknek, illetve az új műszerfalnak. Itt ugyanis nem a km/óra, hanem a fordulatszámmérő került középre.

Ám ami a legfontosabb, hogy a motor sem úszta meg az R-részleggel való találkozást. Bár pontos részleteket nem közöltek, azt elárulta a Volkswagen, hogy Beetle R teljesítménye közel áll a Golf R és Scirocco R modellekéhez. Azokban a 2,0 literes turbómotor 270, illetve 265 LE teljesítményű. Ha a Bogár „csak” 260-at tud, akkor is biztosan izgalmas élményt nyújt.