Nemrég mutatta be a Hyundai a 2012-es Genesis és Equus modelljeit, amelyekben a dél-koreai gyártó nyolcfokozatú automata sebességváltót alkalmaz. A Kia és Hyundai márkákat birtokló Hyundai Motor azonban már most további fokozatokra gondol, tízsebességes sebességváltót fejlesztenek.

Az új szerkezet az említett prémium modellekben mutatkozhat be 2014-ben. Használatának elsődleges célja ugyanaz, mint az eddigi fokozatnöveléseké, azaz az üzemanyag-felhasználás javítása.

Az autógyártók nagyjából egy évtizede kezdtek erősen foglalkozni a sebességváltók ilyen irányú fejlesztésével. 2003-ban a Mercedes volt az első, aki hétfokozatú sebességváltóval rukkolt elő, majd 2007-ben a Lexus az LS-t már nyolcsebességes szerkezettel kínálta. Ezt követőn mutatta be ZF saját nyolcfokozatú megoldását, amit azóta a BMW és az Audi modelljeiben használnak.

Az e hónapban leleplezett Porsche 911 a manuális sebességváltóknál húzott nagyot, beiktattak egy hetedik fokozatot. A hetes sebesség egyértelműen fogyasztáscsökkentés miatt készült, a csúcssebességét hatodikban éri el a sportkocsi.

Időközben a ZF és a Mercedes is bejelentette, hogy kilencfokozatú automatikus sebességváltón dolgozik. A csillagos márka szerint műszakilag nem igen lehet ennél feljebb lépni a személyautóknál, és a vevők sem fogadnának jól egy tízes váltót.

A Hyundai kideríti, hogy igazuk van-e.