Míg Michael Schumacher vagy Fernando Alonso általában kiváló rajtokkal lép előre a mezőnyben idén, a Red Bull-os Mark Webberről a futambeszámolókban már jó ideje azt írjuk, hogy „szokás szerint” rosszul startolt, beragadt.

Az ausztrál veterán a tavalyinál gyengébb formájának okát már az idény első felében is az új Pirelli-gumikban látta, a rajtok terén pedig még ma is nehézségei vannak az olasz gyártó abroncsaival, ismerte el.

„Az elmúlt évekhez képest idén nagyon nagy az ingadozás a rajtoknál, ami egyértelműen a Pirelli-gumiknak, az indulásnál való viselkedésüknek köszönhető” – írta a BBC-nélk vitt rovatában. „Sokkal nehezebb eltalálni a tapadási pontot a rajtnál, de ha valakinek sikerül – mint például Fernandónak Monzában – akkor az nagyon sokat számít. Az én rajtjaim viszont ezért voltak rosszak egész évben.”

Webber hozzátette, hogy a kuplungok kezelése sem könnyű, néha azzal is lehet hibázni, sok múlik a versenyzőn.

„A szabályok miatt a mérnököknek sem könnyű jól beállítani a rajtokat, hiszen tilos a rajtautomatika és más, a kipörgést gátló elektronikus segédeszközök használata. Nagyon sok dolga van a pilótának. Nem árulhatok el túl sokat, de jó néhány feladatot végre kell hajtani, mire elindul az autó. Amikor kihunynak a lámpák, gyorsan felengedjük az egyik kuplungfület a kormányon, és fokozatosan adagoljuk a másodikat – a hátsó kerekek tapadását ez utóbbival kezeli a pilóta.”