Volt szerencsém egy „mezei” ötöshöz idén nyáron. Hiába dízel, élvezetes dög volt a maga 245 lóerejével. Feszítővassal és plazmavágóval kellett kikényszeríteni a slusszkolcsot a kezemből, mikor az átadásra került sor. Ezek után én is nyálcsorgatva vártam az F10 széria csúcsát, az M5 eljövetelét.
Sajna még a személyes látótér horizontján sem látszik az autó, így nincsenek saját tapasztalatok. Ennek ellenére máris találtam egy olyan funkciót, amit vígan szidok, ha egyszer óvatlan PR szakemberek a közelébe engednek.
Ez a hangszintetizátor. A BMW olyan alaposan szigetelt, hogy a biturbós nyolchengeres morajlása egyszerűen kint rekedt, az autóbuzi fülek pedig szűzen maradnak. A problémát érezték a fejlesztők is, megoldásuk pedig több mint érdekes. Az eredeti helyett az audiorendszeren keresztül hallhatjuk egy tízhengeres motor szintetizált hangját, természetesen a fordulatszámnak megfelelően, teljesen digitálisan előállítva. Ezt fundálták ki a bajorok.
Értem én a csíziót, egy ultrabrutál üzleti utazóautó csak akkor legyen hangos, mikor már laza a nyakkendő, és fő cél a vezetőasszisztens Gizike orális kalandokba forduló élményautóztatása. A cél tehát világos, csak a megoldás módja sántít. Ez volt a legjobb elgondolás? Nem lehetne esetleg a a Peugeot RCZ-ben látott és bevált rendszert koppintani? Vagy talán a franciáktól lopni még akkor is szégyen, ha használhatóval állnak elő?
Költői kérdések, és szerintem aki egyszer közelébe kerül a bestiának nem fog ezen morfondírozni, az ordításra vágyó tulajok meg vesznek egy kiherélt kipufogórendszert. Megoldás tehát van, mégis zavaros ez az egész. Az M divízó mindig a kompromisszumok nélküli sportosságról szólt, most mégis egy ilyen kacifántos bazári mutatvánnyal vakítják a népet. Felesleges köröket futnak, ennyi erővel inkább építsenek szimulátort, hiszen már tényleg minden környezeti tényezőt a bitek nyelvén közvetít felénk a vas.
Talán tévedtek, és ilyen nyakatekert módon korrigáltak, talán már a teljes csendben suhanó elektromos sportautókra hangolják a fülünket. Ki tudja?